شناسهٔ خبر: 28917673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نامه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان به وزیر کشور در خصوص جایگزین استاندار تهران

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران از وزیر کشور خواستند تا جوانی متخصص، جهادی و انقلابی را جایگزین استاندار تهران کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، با اشاره تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ایاز وزیر کشور خواستند تا تا قبل از بازه زمانی تعیین شده در این قانون جوانی متخصص، جهادی و انقلابی را جایگزین استاندار تهران کند.

در ابتدای این نامه خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است: « احتراما همان طور که مستحضرید، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی در شهریور ماه سال جاری پس از تصویب مجلس شورای اسلامی، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است و طبق قانون نیز هم اکنون لازم الاجرا می باشد.  طبق اعلام مراجه ذی صلاح و نیز بررسی های جامعه اسلامی دانشجویان تعداد قابل توجهی از استانداران دولت محترم از جمله استانداری تهران،جناب مقیمی،مشمول این قانون می باشند و بایستی خلعت کار دولتی آن هم در کسوت استانداری را ترک نمایند چرا که مدت سی ساله خدمت خود را گرچه اغلب نه،ولی در حد قابل قبولی به پایان رسانده اند.

در ادامه تاکید شده است: انتظار عموم مردم و نیز درخواست جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه های مختلف تهران در این فرصت بی نظیر پیش آمده این است که وزارت متبوع جناب عالی تا قبل از بازه زمانی تعیین شده در این قانون که شصت روز می باشد، نسبت به تعیین استاندار جدید تهران بر اساس وضعیت جاری کشور و با توجه به ویژگی های مد نظر امام جامعه در تعیین کارگزاران نظام اسلامی اقدام فرمایید.بدیهی است که توجه خاص به جایگاه استاندار پایتخت کشور به عنوان بالاترین مقام در استان و نماینده حاکمیت برای مدیریت امور استان تهران، نیازمند توجه وافر خصوصا در این وضعیت خطیر کشور است.مطنئنا جناب عالی در تجربه چندین ساله خود در وزارت کشور متوجه این نکته شده اید که برای خدمت کردن در شرایط جنگی و عملیاتی نیازمند مسئولین جوان و پر انرژی هستیم تا بتوانند با سرلوحه قرار دادن فرمایشات امام خامنه ای در جهت مبارزه در این میدان عملیات قدم بردارند.

در قسمت دیگری تاکید شد: آقای وزیر، درخواست ما از جناب عالی بر حول این محور است که شاخص های انتخاب استاندار جدید را مشخص کرده و ویژگی های واقعی را بر نگاه های سیاسی-حزبی مقدم بدارید. همان طور که مستحضرید جناب آقای  مقیمی استاندار محترم استان تهران دارای بیش از چهل سال سابقه خدمت هست. از این رو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ایشان درخواست دارد تا قبل از فرا رسیدن پایان مهلت منع به کار گیری بازنشستگان، ایشان پست مهم استانداری را به شخصی با شاخص‌هایی که ارائه می‌شود تحویل دهد تا زمینه های رشدی سریع تر و شاداب تر استان تهران به سمت آبادانی و پیشرفت فراهم شود.

این تشکل‌های دانشجویی ادامه دادند:‌ اولین معیار جوان گرایی است که البته گاها با تفسیر های نامربوط به تجربه های تلخ از جمله آن چه که در فساد ارزی شاهد بودیم منجر می‌شود. بنابراین منظور از این معیار همان حالت آرمانی و بدون زد و بند، فساد و جایگزین کردن فرزندان نالایق به جای پدران است. معیارهای بعدی شامل روحیه جهادی، از بن دندان معتقد به انقلاب و معارف اسلام ناب،متواضع در برابر مردم،مومن به اتکای مردم و بیزار از تفکر لیبرالی می باشد. همچنین مرعوب دشمن نبودن از معیار های اساسی است چرا که علاوه بر ترس، حب و وابستگی نسبت به دشمن را به دنبال دارد. یک مسئول در حد استاندار می بایست برای روحیه خود باوری شخصی و اجتماعی،اعتماد به نفس، روحیه ساده زیستی و دوری از اشرافی گری باشد تا در این وضعیت معیشت و جو منفی تبلیغاتی علیه اذهان جامعه، دردی بر فضای موجود نیفزاید.

در پایان تاکید شد: علاوه بر این سه عامل مهم و نهایی که ان‌شاء الله نتیجه معیارهای مذکور است؛ شجاعت در اقدام، دارای ابتکار عمل و استفاده از دانشگاه و حوزه به عنوان قوه عاقله کشور در حل مشکلات و تصمیم سازی می باشد. در پایان لازم به ذکر است که اصولگرا یا اصلاح طلب بودن استاندار پایتخت کشور در چنین شرایطی که نظام و میهن نیازمند حرکت جهادی است و به خادم بیش از خائن نیازمند است،مهم نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(ره)

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم قرآن و حدیث»

نظر شما