شناسهٔ خبر: 28917127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم گرمی در مجلس:

کار کشت و صنعت مغان به مجلس کشید/ حیات مغان وابسته به کشت و صنعت است

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تحقیق و تفحص از روند واگذاری بنگاه عظیم اقتصادی کشت و صنعت مغان رسیدگی میشود.

صاحب‌خبر -

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اردبیل با بیان اینکه تحقیق و تفحص حق قانونی مجلس شورای اسلامی است، اظهار‌ کرد: در جلسه روز امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به درخواست نمایندگان بر‌ انجام تحقیق و تفحص از روند واگذاری بنگاه عظیم اقتصادی کشت و صنعت مغان رسیدگی و درصورت رأی کمیسیون بر انجام این درخواست تعدادی از نمایندگان مسؤول اجرای تحقیق و تفحص خواهند شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی سازمان خصوصی سازی را ملزم به پاسخگویی به خادمین ملت دانست و گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی انتظار داریم سازمان خصوصی سازی مدارک و مستندات خود را ارائه نموده و پاسخگوی نمایندگان باشد.

میرزاده در خصوص تعلیق واگذاری کشت و صنعت از سوی دادستان کل کشور نیز افزود: ما این اقدام به موقع و منطقی قوه قضائیه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم نتیجه این پیگیری‌ها به نفع مردم منطقه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حیات مغان را وابسته به این کشت و صنعت دانست و بیان کرد: بحث زیان‌ده بودن شرکت کشت و صنعت مغان بسیار متفاوت از شرکت‌های دولتی است که به دلایل مختلف زیان‌ده معرفی و طبق اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و در کل نمی‌توان به معنای عام کشت و صنعت را زیان‌ده معرفی کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری و توسعه شهرستان پارس‌آباد مدیون کشت و صنعت مغان بوده و کسانی‌ که از کشت و صنعت اطلاعات کافی دارند بر این امر واقفند که شهرستان پارس آباد بعد از کشت و صنعت به وجود آمده و مغان توسعه خود را مدیون این شرکت می‌داند.

وی حال و روز امروز کشت و صنعت مغان را به پدر بیماری تشبیه کرد و گفت: کشت و صنعت همچون پدری است که فرزندان صالحی را تربیت و تحویل جامعه داده است و اکنون دچار بیماری است و کسی نیست از وی مراقبت کند.

میرزاده ادامه داد: آیا ما اجازه داریم بگوئیم که این پدر نباید به دنیا می آمد؟! و یا به خانه سالمندان سپرده شود؟! که حال و روز امروز کشت و صنعت همچون این پدر بیمار است که به دلیل عدم مدیریت صحیح دچار بیماری شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بیماری کشت و صنعت ناشی از مدیریت‌های پروازی و غیر بومی، ناکارآمد و نیز مدیرانی که آشنایی کافی با فرهنگ بومی و آب‌و‌هوایی مغان ندارند است.

وی با بیان اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی نمایندگان حمایت می‌شود افزود: در بحث اجرای این قانون در خصوص کشت و صنعت باید نظارت‌های لازم و کافی صورت بگیرد تا این شرکت به فرد یا افرادی واگذار شود که دارای کارنامه درخشان در شأن کشت و صنعت مغان باشند.

میرزاده اضافه کرد: در جلسه امروز و در صورت رأی به انجام تحقیق و تفحص اگر مشخص شود که در روند اجرای واگذاری تخلفاتی صورت گرفته، پرونده به قوه قضائیه ارجاع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و روند واگذاری مجدد پیگیری و اهالی مغان نیز می‌توانند همراه با سایر شرکت‌های دارای اهلیت مالی در قالب  تعاونی در مزایده شرکت کنند.

پایان پیام/م

نظر شما