شناسهٔ خبر: 28916564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

النصره یک محموله گاز کلر و سارین به جسر الشغور در ادلب منتقل کرد

تروریست‌های "جبهه النصره" یک محموله حاوی گاز کلر و سارین را به منطقه "جسر الشغور" در حومه ادلب سوریه منتقل کرده‌اند. اقدامی که احتمالا در راستای پرونده سازی علیه نظام دمشق صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، چند منبع مطلع نزدیک به سرکرده‌های گروهای تروریستی مستقر در ادلب سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته‌اند که تروریست‌های جبهه النصره بعد از ظهر یکشنبه توسط یک کامیون، محموله‌ای حاوی گازهای شیمیایی کلر و سارین را از شهرک " معره مصرین" به منطقه جسر الشغور واقع در حومه شمالی استان ادلب منتقل کرده‌اند.

این منابع افزودند: این محموله شیمیایی شامل سیلندرهای گاز سازین و گاز کلر است که با یک کامیون یخچال دار که مخصوص انتقال محصولات لبنی بود تحت نظارت "کلاه سفیدها" و با همراهی تعداد زیادی از تروریست‌های "حزب ترکستانی" به جسر الشغور منتقل شد.

منابع مذکور تصریح کردند: النصره در جریان بارگیری و انتقال سیلندرهای حاوی مواد شیمیایی، شمار زیادی از تروریست‌ها را در حالت آماده باش قرار داده و در اطراف یکی از مزارع جنوب شهرک معره مصرین مستقر کرده بود.

گفتنی است که پیشتر در داخل یک کارگاه ساخت مواد شیمیایی گروه‌های تروریستی در شهرک "ترمانین" واقع در پانزده کیلومتری مرزهای ترکیه انفجار بزرگی رخ داد.

این کارگاه تحت نظارت کارشناسان خارجی از اتباع ترکیه، انگلیس و چچن فعالیت می‌کند و انفجار مذکور منجر به کشته شدن ۹ کارشناس خارجی و دو تن از عناصر کلاه سفیدها شد.

از سوی دیگر، ولادیمیر ساوچنکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: گروه های مخالف سوری با بی‌توجهی به توافق آتش‌بس  به نقض آن در مناطق کاهش تنش ادامه می‌دهند.

ساوچنکو افزود: در طول روز یکشنبه چند مورد نقض آتش‌بس در مناطق "رعشه" و "عقش بائر" در لاذقیه و منطقه "مکانس الدویری" در حلب رصد شده است. علاوه بر این چند مورد حمله نیز از سوی گروه‌های مستقر در شهر "الباب" به مواضع نیروهای دولتی سوریه در منطقه "تادف" در حلب ثبت شده است.

این مقام روس در ادامه گفت: مرکز آشتی روسیه طی روز گذشته دو عملیات انسانی را در روستای "الحسینیه" در استان "دیرالزور"  و روستای "کبرا" در حلب انجام داد و در جریان این دو عملیات مجموع ۹۰۰ سبد غذایی معادل ۳.۹ تن و  یک تن نان تازه میان اهالی این دو روستا توزیع شد.

انتهای پیام

نظر شما