شناسهٔ خبر: 28915619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار :

چهارمحال و بختیاری عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون در این استان هیچ گونه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اقبال عباسی در ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان چهارمحال و بختیاری گفت : با توجه به فعالیت برخی از مردم استان در حوزه دام، طیور و کشاورزی مراقبت برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید مورد توجه باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوه احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی مرتبط استان در آماده باش کامل قرار گیرند.

عباسی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری علاوه بر بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی دولتی از ظرفیت بخش خصوصی، مردم و سازمان های مردم نهاد نیز برای جلوگیری از شیوع و یا مقابلع با این بیماری استفاده کند.

وی یادآور شد: ایستگاه های کنترل و قرنطینه در ورودی های چهارمحال و بختیاری فعال شود و نیروی انتظامی از ورود دام مشکوک و بدون مجوز به استان جلوگیری به عمل آورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شهرداری ها و دهیاری های استان برای معدوم سازی و یا دفن اصولی و بهداشتی لاشه پرندگان احتمالی آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آمادگی داشته باشند.

وی گفت: شناسایی مکان های پرخطر و در معرض آسیب این نوع بیماری و اطلاع رسانی به موقع، شفاف و علمی به مردم در اولویت قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: با مدیریت بهنگام و بهره گیری از ظرفیت علمی نیروهای دولتی، مردمی و سازمان های مردم نهاد به راحتی می توان از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کرد.

نظر شما