شناسهٔ خبر: 28914656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برپایی نمایشگاه خوشنویسی از الفبا تا هنر در همدان

به مناسبت هفته خوشنویسی و به همت موسسه هنری آرمان هنر هکمتان، نمایشگاه استاد غلامرضا راهپیما با عنوان از الفبا تا هنر در استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

برپایی نمایشگاه خوشنویسی از الفبا تا هنر در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در این نمایشگاه که از امروز 30 مهرماه افتتاح و تا 10 آبان ‌ماه در محل گالری آرمان برپا می‌شود، آثاری از استاد غلامرضا راهپیما هنرمند فرهیخته استان اصفهان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

غلامرضا راه‌پیما در سال 1339 در اصفهان و در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و با تشویق مادر که خود در رشته نقاشی فرش فعالیت داشت به هنر روی آورد و پس از آن نزد اساتیدی چون استاد محمدرضا سیلانی و استاد حبیب‌الله فضائلی به شاگردی مشغول شد و در حال حاضر با 30 سال سابقه کار در زمینه نقاشی، خط، خوشنویسی و طراحی فعالیت دارد.

این هنرمند که دوره خط ثلث به شیوه عثمانی را در استانبول ترکیه نزد استاد توران سوگیلی و نسخ عرب را در عربستان آموخته، مقالات متعددی در روزنامه‌های داخلی و خارجی درباره این هنرمند به چاپ رسیده و  آثار وی در بیش از 30 نمایشگاه داخلی  و بیش از 15 نمایشگاه خارجی در کشورهای سوریه، امارات متحده، رومانی، عربستان، ترکیه، انگلستان شرکت داشته است.

همچنین چندین اثر از آثار این هنرمند در موزه دانشگاه دورهام انگلستان و موزه صنعا در یمن و موزه اندونزی و دانشگاه جاکارتا و دو اثر برگزیده برای انجمن حمایت از حقوق بشر در کانادا نگهداری می‌شوند.

کفتنی است، علاقمندان می توانند ازاین نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 19 بازدید کنند.

انتهای پیام/ب

نمایشگاه خوشنویسی از الفبا تا هنر در همدان برپا می شود

نظر شما