شناسهٔ خبر: 28912915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران خبر داد:

در سرفصل‌های عمرانی شش مسجد احداث شد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد تهران گفت: در سرفصل‌های عمرانی شش مسجد و یک حسینیه احداث و یک مسجد نیز بازسازی شد که ۶۲۳ میلیون تومان برای این موارد هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد هادی سیف،با بیان اینکه مردم نیک اندیش استان در شش ماه نخست امسال هفت میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: این مبلغ شامل زکات واجب، زکات مستحب، فطریه و کفارات است.

 

وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های هزینه کرد زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشخص است، ادامه داد: ۹۲ درصد از زکات پرداختی مردم استان تهران در شش ماه نخست امسال به امور نیازمندان و ۸ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به سرفصل‌های پرداختی زکات بیان کرد: کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات بوده است.

 

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سیف اضافه کرد: در سرفصل‌های عمرانی شش مسجد و یک حسینیه احداث و یک مسجد نیز بازسازی شد که ۶۲۳ میلیون تومان برای این موارد هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر از نیازمندان در استان تهران از محل زکات بهره مند شدند، گفت: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره و مسکوک اقلامی هستند که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در استان تهران زکات پرداختی شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند، مال التجاره و زکات مستحبی بوده است.

 

سیف با یادآوری اینکه هم اکنون ۳۴۷ عامل افتخاری زکات در استان تهران وجود دارند، افزود: ۸۱ مبلغ (تبلیغ کننده) افتخاری و مقطعی زکات در استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

نظر شما