شناسهٔ خبر: 28912610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

42 هزار سفیر سلامت در همدان آموزش می بینند

همدان- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال تحصیلی 98-97 طرح آموزش سفیران سلامت برای 42 هزار دانش آموز این استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

عبدالله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد که در آن دانش آموزان علاقه مند و منتخب به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: با استفاده از این طرح علاوه بر خود دانش آموزان در مدارس، خانواده ها و اطرافیان آن ها نیز نکات بهداشتی و سلامت را فرا می گیرند.
جعفری افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان ظرفیت بالایی در انجام کارهای فرهنگی دارند سعی شده این طرح را نیز همچون طرح همیار پلیس در جامعه گسترش دهیم.
وی عنوان کرد: طرح سلامت دهان و دندان با پوشش صد درصدی در تمامی مدارس ابتدایی استان اجرا می شود که بیش از 158 هزار دانش آموز را زیر پوشش مراقبت های دهان و دندان قرار می دهد.
جعفری با بیان این که دانش آموزان پایه ششم هنگام ورود به پایه هفتم نباید دندان پوسیده داشته باشند، تاکید کرد: مراکز بهداشت وظیفه ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان را تا مرحله قبل از عصب کشی بر عهده دارند تا هیچ دانش آموزی با دندان های آسیب دیده و پوسیده راهی پایه هفتم نشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال برنامه آموزش و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر در مدارس سطح استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: این برنامه شامل الگوی تغذیه سالم، پدیکلوز، ایدز، کاهش چاقی دانش آموزان و طرح های دیگر است که در این زمینه 157 هزار دانش آموز در سطح استان آموزش می بینند.
جعفری طرح دادرس را از دیگر طرح های آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانست و افزود: این طرح بسیار خوب و کاربردی در پایه هشتم و با 220 تیم اجرا می شود که امیدواریم رقابت در بین تیم ها فشرده تر و جدی تر از قبل انجام شود.
وی با اشاره به اینکه طرح دادرس با همکاری هلال احمر در مدارس استان اجرا می شود ادامه داد: در این طرح دانش آموزان با چگونگی مقابله در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی آشنا می شوند.
در سال تحصیلی جاری 287 هزار دانش آموز در استان همدان تحصیل می کنند.
9904/2087

نظر شما