شناسهٔ خبر: 28912257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اخلاص؛ نشانه کار جهادی/ حقانیت انقلاب مردم را دور خود جمع کرد

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با بیان اینکه بسیج سازندگی می‌تواند نقش مهمی را در جامعه ایفا کند، در تبیین شاخصه‌ای کار جهادی گفت: اخلاص البته با عیار بالا اولین نشانه کار جهادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، 29 مهرماه در اولین سفر شهرستانی خود با بسیجیان و پاسداران سپاه 15 خرداد شهرستان قرچک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی تأکید کرد: نباید تجربه 40 ساله انقلاب را زیر پا گذاشت.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با یادآوری اینکه پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ شروع شد و امروز به اینجا رسیده است، گفت: حقانیت انقلاب مردم را دور خود جمع کرد و با هدایت آن‌ها باعث موفقیت خود شد که متأسفانه امروز از اهمیت این روش خیلی غفلت کرده‌ایم.

وی با تشریح سبک زندگی شخصیت‌های بزرگ اظهار کرد: اصل کار هیچ کدام از آن‌ها بر پایه بودجه و امکانات نبوده است. آیا امام(ره) برای شروع کار انقلابی خود درخواست بودجه و تجهیزات داشت؟ این روحیه انقلابی و مشارکت مردم است که خیلی اهمیت دارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه بسیج سازندگی می‌تواند نقش مهمی را در جامعه ایفا کند، در تبیین شاخص‌های کار جهادی گفت: البته اخلاص با عیار بالا اولین نشانه کار جهادی است.

وی با اشاره به سبک زندگی شهید حسین همدانی اخلاص بالا را دلیل برکت زندگی او دانست و افزود: ماندگاری و توسعه از ویژگی‌های کار جهادی و با اخلاص است.

این مقام مسئول خطاب به جهادگران بسیجی بیان کرد: هر جا کار خوبی انجام دادید که رضایت خدا را به همراه داشت و تصورتان این بود که این کار مورد تأیید مقام معظم رهبری است و به دنبال آن هرچه مخالفت‌ها بیشتر شد، از صحت کار خود مطمئن شوید و همت خود را مضاعف کنید و به کار خود ادامه دهید.

وی اضافه کرد: در اداره امور جامعه وقتی مشکلات بیشتر و امکانات کمتر می‌شود باید توان را در کار جهادی بیشتر کرد. در کار جهادی وجود مخالفت‌ها و ممانعت‌ها عادی است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه وجود بخشی از مشکلات در جامعه طبیعی است، مطرح کرد: در بعضی امور هر چه  بودجه بیشتر شود، درخواست‌ها بالاتر رفته و گاه مشکلات پابرجا می‌ماند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما شتاب دادن به پیشرفت امور است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت تجهیزات و حضور نیروی انسانی مهم نیست اما نباید معطل این موضوعات ماند. این‌ها روند کار را عقب می‌اندازند. هرچند این‌ها لازم است اما اصل نیست.

یادآور می‌شود در ابتدای جلسه سرگرد علی‌اصغر شهیری، فرمانده سپاه 15 خرداد قرچک، ضمن خیر مقدم گزارشی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان ارائه داد.

محمد فرخی

انتهای پیام

نظر شما