شناسهٔ خبر: 28911186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به «امانتداران امنیت» اعتماد کنیم

صحبت از ناامنی گسترده می‌کنند. می‌خواهند مرزها و نقاط داخلی ایران را بی‌ثبات و ناامن جلوه دهند. از مدت‌ها پیش تبلیغات رسانه‌ای‌شان آغاز شده و هر از چندی با انجام عملیاتی، تلاش برای از بین بردن امنیت در امن‌ترین کشور خاورمیانه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جدیدترین اقدام تروریست‌ها سه‌شنبه ۲۴ مهر صورت گرفت و تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به دست اعضای یک گروهک تروریستی ربوده شدند. گروهک تروریستی جیش‌العدل ، مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت. جای شک نیست که عوامل گروهک‌های تروریستی از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند و با فریب و تطمیع عوامل نفوذی حوادث اینچنینی را رقم می‌زنند.

ساعتی پس از این عملیات روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خبر داد که عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده‌شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است و از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست‌پرور منطقه حمایت و به‌کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان  اقدام کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز از آمادگی سپاه پاسداران برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان‌ها خبر داد. تماس‌های مختلفی با ارتش پاکستان آغاز و از آن‌ها خواسته شد نسبت به تحویل اشرار اقدام و سلامتی ربوده‌شدگان را تضمین کنند؛ چراکه تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند.

ایجاد ناامنی در کشور یکی از اهداف دشمنان ایرانیان است و در برابر چنین اهدافی نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان همواره  با اطلاع از میزان برنامه‌ریزی، تلاش و سرمایه‌گذاری آن‌ها  آماده پاسخ دندان‌شکن و سخت به عاملان بوده و هستند و با تسلط و آمادگی اکثر اقدامات آن‌ها خنثی می‌شود.

اتفاق اخیر که به فاصله کمتر از یک ماه از حادثه تروریستی اهواز صورت گرفت باعث شد فرصت‌طلب‌ها امنیت موجود در ایران و نقاط مرزی را زیر سوال ببرند و با هدف قرار دادن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سعی کنند آن‌ها را تضعیف نمایند. البته درست است که حتی یک اتفاق که به ناامنی منجر و باعث شهادت و یا دستگیری فرزندان این مرز و بوم شود نمی‌تواند قابل  قبول و توجیه باشد اما از طرفی هم منطقه‌ای که ایران در آن قرار گرفته و هم نوع نگاه دشمنان به این کشور نشان می‌دهد که چقدر حفظ امنیت در چارچوب مرزهای ایران کار سختی است.

ایران از یک طرف در منطقه پرآشوب خاورمیانه قرار گرفته و دور تا دور این کشور را کشورهایی محاصره کرده‌اند که با بحران‌های امنیتی دست و پنجه نرم می‌کنند و یا درگیر جنگ داخلی هستند. از افغانستان و پاکستان در شرق گرفته تا عراق و سوریه در غرب. از طرفی دشمنان ایان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بحران و آشوب منطقه را به داخل خاک ایران بکشانند و محیطی ناامن را برای مردم ایران به وجود بیاورند. تبلیغات رسانه‌ای و تریبون دادن به تروریست‌ها خود گویای این مدعاست.

اما کافی است در همین فاصله زمانی از حادثه تروریستی اهواز تا ربوده شدن فرزندان ایران در میرجاوه نگاهی به اقدامات امنیتی و مقابله با تروریست‌ها در نقاط مختلف کشور بیاندازیم تا مشخص شود که در همین فاصله یک‌ماهه چند حمله تروریستی و اقدام علیه امنیت کشور خنثی شده است.

سه‌شنبه ۲۴ مهر یعنی همان روز ربوده شدن سربازان هنگ مرزی میرجاوه، روابط عمومی کل سپاه از هلاکت "ابوضحی"، امیر داعش در استان دیاله و طراح اصلی حادثه تروریستی اخیر اهواز در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت در استان دیاله عراق خبر داد؛ بر اساس این گزارش، طی عملیات شناسایی و غافلگیری نیروهای مقاومت که صبح سه شنبه ۲۴مهر) در استان دیاله عراق صورت گرفت، "ابوضحی" امیر داعش در این استان و طراح و برنامه‌ریز اصلی جنایت تروریستی اخیر اهواز همراه با چهار تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

از طرفی یک‌شنبه ۲۲ مهر سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از مناطق تحت حفاظت تیپ ۲۸۴ شهید رستمی در غرب کشور عنوان کرد: نیروی زمینی ارتش در چند مورد عملیات‌های موفقی در به هلاکت رساندن و دستگیری تروریست‌ها در مرزهای غربی داشته است. نیروی زمینی ارتش از منطقه شمال قصرشیرین تا انتهای استان کرمانشاه و بعد استان ایلام، مسئولیت دفاع از جمهوری اسلامی ایران را دارد، سالیان طولانی است این وظیفه را بر عهده دارد و در مدت اخیر این دفاع بسیار مستحکم تر شده است. نیروی زمینی ارتش کارهای بسیار مناسبی به خصوص در امنیت و دفاع از تمام تنگه‌ها و گذرگاه‌هایی که احتمال ورود تروریست به داخل کشور وجود دارد، انجام می‌دهد، در چند مورد عملیات‌های موفقی در مقابله با تروریست‌هایی که قصد ورود به کشور را داشته‌اند، انجام داده‌اند که تعدادی به هلاکت رسیده و تعدادی را دستگیر کرده‌اند.

همچنین روز جمعه ۶ مهر فرمانده نیروی زمینی سپاه از هلاکت "ملاهاشم نکری" نفر دوم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در عملیات قرارگاه قدس این نیرو در منطقه مرزی سراوان خبر داد. در پی عملیات صبح جمعه سپاه علیه تیم تروریستی در منطقه مرزی سراوان، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور اظهار کرد: در این عملیات دقیق و غافلگیرانه که با آتش پرحجم رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه همراه بود، چهار تن از تروریست‌های پلید به هلاکت رسیدند و دو تن از آنان زخمی و مابقی هم به عمق کشور همجوار منطقه مرزی سراوان متواری شدند.

با شناسایی اجساد تروریست‌ها مشخص شد یکی از تروریست‌های معدوم "ملا هاشم نکری"  نفر دوم گروهک تروریستی جیش‌الظلم است که طی سال‌های اخیر فرماندهی بسیاری از عملیات‌های تروریستی و خرابکارانه این گروهک در حمله به پاسگاه‌ها و مقرهای مرزی منطقه از جمله کمین علیه مرزبانان ناجا در سال ۹۲ و شهادت ۱۴ تن از رزمندگان هنگ مرزی سراوان و نیز حمله به نیروهای مرزبانی ناجا در تهلاب میرجاوه که منجر به شهادت ۹ تن و اسارت سرباز براتی در سال ۹۶ گردید، را عهده‌دار بوده است. تروریست معدوم ملاهاشم نکری مسئولیت عملیات های اشرار و تروریست های مزدور و وابسته گروهک در منطقه میانی مرزهای جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت.

در همین زمینه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی در منطقه مرزی سراوان و هلاکت و زخمی شدن ۶ تروریست خبر داد و اعلام کرد: در پی عملیات اطلاعاتی دقیق یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مبنی بر قصد یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی برای حمله به پاسگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران از خاک کشور همجوار، صبح امروز (جمعه ۶ مهرماه) با هوشمندی نیروهای عملیاتی، تیم مذکور قبل از هرگونه اقدام در نزدیکی پاسگاه ۱۶۳ در منطقه مرزی سراوان در کمین رزمندگان سپاه اسلام گرفتار و منهدم شد. طی درگیری و آتش سنگین نیروهای خودی، با انهدام این تیم تعداد ۴ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و ۲ تن نیز زخمی شدند و مابقی تروریست‌ها به عمق کشور همجوار گریختند.

طی این عملیات هیچگونه تلفاتی به نیروهای خودی وارد نشده و سلاح، مهمات و تجهیزات تروریست‌ها به دست رزمندگان اسلام افتاده است. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه، هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی و عناصر مزدور و اجیرشده توسط سازمان‌های جاسوسی بیگانه که بخواهند امنیت ملت ایران را تهدید و به مخاطره بیندازند را رصد و قاطعانه با آن برخورد خواهند کرد.

از سوی دیگر پنج‌شنبه ۵ مهر فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از تیزبینی و درایت مرزبانان این فرماندهی و جلوگیری از یک عملیات انتحاری خبر داد. سردار ماشاالله جان‌نثار در این خصوص اظهار کرد: در راستای انسداد کامل نوار مرز و جلوگیری از ورود هرگونه سلاح، مهمات و مواد مخدر به داخل کشور مرزبانان غیور و انقلابی این فرماندهی، موفق به کشف سلاح و مواد مخدر شدند. مرزبانان در پی اشرافیت اطلاعاتی توانستند از انتقال محموله‌ای از سلاح و مهمات که با هدف شوم انجام عملیات انتحاری علیه مردم و دسته‌های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر قصد ورود به کشور را داشتند جلوگیری کنند. در این رابطه یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب و ۱۴ تیر جنگی مربوطه و نیز ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین فشرده که بصورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف و ضبط گردید.

در عملیاتی دیگر مرزبانان این فرماندهی مبنی بر اخبار واصله از حمل و جابجایی یک محموله مواد مخدر با یک دستگاه خودرو سواری از محور مشهد به طرف نیشابور مطلع شدند و برابر مقرارت جهت دستگیری متهم اقدام کردند. بعد از عدم توجه راننده خودروی مورد نظر به دستور ایست، ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و ضمن متوقف نمودن خودرو، متهم فوق دستگیر و در بازرسی از خودرو مقدار ۷۴ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک که بصورت ماهرانه‌ای در داخل قوطی نوشابه جاساز شده بود کشف گردید.

همچنین روز دوشنبه ۲ مهر وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از تعیین شناسایی تیم پنج‌نفره تروریستی وابسته به گروه‌های تجزیه‌طلب تکفیری و کشف خانه تیمی این تروریست‌ها و دستگیری ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی‌کننده و دخیل در حادثه اخیر اهواز به این شرح خبر داد: به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند در پی اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته در آغازین دقایق حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، هویت تیم پنج‌نفره تروریستی وابسته به گروه‌های تجزیه‌طلب تکفیری تحت حمایت کشورهای مرتجع عربی، شناسایی شد و خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی‌کننده و دخیل در حادثه مذکور دستگیر گردیدند. در همین راستا حامیان و هادیان خارجی اقدام تروریستی مذکور شناسایی که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از خانه تیمی این تروریست‌ها مواد منفجره، وسایل نظامی و امکانات ارتباطی کشف و ضبط گردید. وزارت اطلاعات همگام با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده‌های معظم شهدا و ابراز همدردی با مردم انقلابی ایران، خاصه مردم شهیدپرور خوزستان که در طول سال‌های دفاع مقدس امتحان سخت خود را در دفاع مقدس از کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور با سرافرازی ادا نمودند و در این راه پیش از ۱۶ هزار شهید تقدیم کردند، در تبعیت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد که گروه‌های تروریست و عناصر وابسته به آن را در هر نقطه از منطقه و جهان تحت رصد و مورد مجازات قرار خواهد داد.

این اقدامات جدای از حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها و دستگیری عوامل حادثه تروریستی اهواز است.

همین چند خبر کوتاه نشان می‌دهد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور چگونه شبانه‌روز در حال تلاش هستند و این اخبار تنها بخشی از اقداماتی است که رسانه‌ای می‌شود و بسیاری از عملیات‌های ضدخرابکاری به دلیل ملاحظات امنیتی و بر هم نخوردن آرامش جامعه به صورت گسترده پخش نمی‌شود.

با این وجود به خاطر برخی اتفاقاتی که گه‌گاه در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد بی‌انصافی است که امنیت موجود در کشور که به پاس زحمات، فداکاری‌ها و خون بسیاری از سربازان گمنام امام زمان (عج) به وجود آمده نادیده گرفته شده و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با شانتاژ رسانه‌های بیگانه و پخش انواع شایعات تحت فشار قرار گیرند. هر چند این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که حتی یک اتفاق مثل همین ربوده شدن تعدادی از هنگ مرزی میرجاوه نه تنها بسیاری از خانواده‌های ایرانی را نگران و داغدار می‌کند بلکه می‌تواند ضربه مهلکی را به اقتدار نیروهای امنیتی کشور وارد کند پس چه بهتر که با تمهیدات لازم و چشمان باز از همین اتفاقات گاه و بیگاه در منطقه پرمخاطره خاورمیانه توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جلوگیری شود تا بهانه به دست دشمنان و ایادی رسانه‌ای آن‌ها برای زیر سوال بردن امنیت کشور داده نشود.

خبرنگار ایسنا - آرین افخمی

انتهای پیام

نظر شما