شناسهٔ خبر: 28910765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یک اقتصاددان مطرح کرد؛

«شورای مشاوران اقتصادی» می‌تواند بازوی کمکی رئیس‌جمهور باشد/ تعدادی اقتصاددان امین باید در کنار دولت باشد

یک اقتصاددان گفت: باید شورایی از مشاورین اقتصادی تشکیل شود و افرادی که توانایی دارند، در این شورا حضور یابند.

صاحب‌خبر -

«جعفر خیرخواهان»، اقتصاددان و استاد دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار برنا، در مورد دیدار اقتصاددادان با رئیس جمهور گفت: به نظرمن ، باید در این گونه جلسات افراد زیادی دعوت شوند و به هر شخصی فرصت صحبت داده شود. در این جلسه از جمع 30 نفره اقتصاددانان تنها ده نفر توانستند نظرات خود را ارائه بدهند.

وی در ادامه گفت: باید شورایی از مشاورین اقتصادی تشکیل شود و افرادی که توانایی دارند، در این شورا حضور یابند. اعضای این شورا باتوجه به مسائل و مشکلات اصلی کشور، دائما در دسترس رئیس جمهور باشند و نظرات علمی که کارساز است را به ایشان منتقل کنند.

خیرخواهان اضافه کرد: این شورا می تواند هم دانش اقتصادی مناسب را به رئیس جمهور منتقل کند و هم اطمینان و آرامش را به مردم و جامعه بازگرداند.

استاد دانشگاه مشهد بیان کرد: امیدواریم این جلسه، مقدمه ای برای ارتباط سامان یافته‌تر و مفیدتر بین جامعه اقتصاددانان، هیئت دولت و رئیس جمهور باشد و بستری ایجاد کند که این شورا وقت کافی برای حل مشکلات اقتصادی کشور اختصاص دهد. باید یک ارتباط سازنده و موثری با هئیت دولت شکل بگیرد تا برنامه ها با سرعت بیشتر دنبال شوند.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهادات اقتصاددانان به رئیس جمهور بیشتر جنبه علمی داشت یا اجرایی گفت: پیشنهادات زیادی در این جلسه مطرح شد، اگر «شورای مشاوران اقتصادی» تشکیل شود، می تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات کشور باشد و وضعیت را به سمت بهبودی ببرد.

خیرخواهان تصریح کرد: رئیس جمهور در این جلسه مطرح کردند که در زمینه‌های اقتصادی محدودیت‌هایی وجود دارد که امکان بازگویی آن وجود ندارد اما نمی توان هر پیشنهاد اقتصادی علمی را در کشور به مرحله اجرا گذاشت.

وی در ادامه گفت: اگر تعدادی اقتصاددان امین و متخصص در کنار دولت باشند، تا حد زیادی با محدودیت های رئیس جمهور آشنا می شوند و پیشنهادهایی می دهند که بیشتر جنبه عملی و اجرایی بودن داشته باشد.

این اقتصاددان اظهار کرد: «شورای مشاوران اقتصادی» در همه کشورها بازوی کمکی رئیس جمهور است که این بستر در کشور ما فراهم نشده است.

نظر شما