شناسهٔ خبر: 28910759 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

برنز سنگین وزن جهان به هادی رسید/ ۲ برنز ایران در پایان ۴ وزن نخست

پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران با برتری مقابل کشتی‌گیر روس به مدال برنز جهان رسید تا تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۲ برنز یزدانی و هادی، پنجمی یخکشی و حذف حسین‌خانی در ۴ وزن نخست به کار خود پایان دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست پایتخت مجارستان، پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده ۲ مدال طلای بازی های آسیایی در دیدار رده‌بندی به مصاف آنزور خزریف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

هادی در حالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که با جنگندگی و تلاش زیاد کشتی‌گیر روس را از نفس انداخت و بارها با زیرگیری از حریف موفق شد وی را در خاک خود بنشاند و در نهایت به این پیروزی ارزشمند برسد.

*غول کشی هادی در بوداپست!

هادی که در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود، پیش از این در مبارزه نخست روبرت باران از لهستان و دارنده مدال برنز اروپا را مقتدرانه و با نتیجه یازده به صفر شکست داد.وی در ادامه در کشتی دوم برابر ابراهیم سعیدوف دارنده مدال برنز المپیک ریو از بلاروس ۱۱ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. هادی در یک چهارم نهایی نیز در مصافی نفسگیر دست به کار بزرگی زد و به عنوان اولین ایرانی توانست طاها آکگول قهرمان المپیک ریو و دارنده دو طلای جهان را ۳ بر ۲ شکست دهد و با این برد ارزشمند به نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برسد اما در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک با نتیجه ۱۳ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

هادی در نهایت با برتری ۱۱ بر ۲ مقابل خیزریف روس صاحب مدال برنز جهان شد.

*حسن یزدانی دیگر برنزی ایران

پیش از این حسن یزدانی دارنده ۲ طلای جهان و المپیک نیز با شکست ۱۱ بر ۵ کوروگلیف قهرمان اروپا از روسیه به مدال برنز جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم رسید. یزدانی پیش از این در دور نخست ناباورانه و برای دومین مرتبه طی دو سال اخیر برابر دیوید تیلور آمریکایی با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله نیز به ترتیب برابر  حاجی رجب‌اف از بلاروس و کوئرالتا از کوبا و دارنده مدال نقره پان آمریکن با نتیجه مشابه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی رسید.

*یخکشی در نخستین تجربه جهانی به پنجمی بسنده کرد

اما محمد باقر یخکشی دیگر نماینده ایران در ۴ وزن دوم بود که در وزن ۶۱ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی برابر جوزف کولون از آمریکا ۱۳ بر ۲ شکست خورد و به عنوان پنجمی رسید.یخکشی نیز در دور اول مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل بونه رودریگز نفر سوم جهان از کوبا ۱۰ بر ۸ شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.وی در این مرحله نیز ایوان گایدا از رومانی را ۱۱ بر یک برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

*حسین‌خانی باز هم بی‌تجربگی کرد و حذف شد

مصطفی حسین‌خانی دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به روی تشک رفت.وی پس از پیروزی ۱۱ بر صفر مقابل دی لومائو از جزایر پالائو در دومین مبارزه ۳ بر ۲ مقابل جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا شکست خورد و حذف شد. حسین‌خانی اینبار نیز علی رغم تجربه بالا همانند رقابت‌های جهانی سال گذشته و بازی‌های آسیایی در ثانیه‌های پایانی شکست خورد و حذف شد.

*۲ برنز یزدانی و هادی در ۴ وزن نخست

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۴ وزن نخست با ۲ مدال برنز حسن یزدانی در وزن ۸۶ و پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم،پنجمی محمد باقر یخکشی در وزن ۶۱ و حذف مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

*شانس ۲ برنز ایران در ۴ وزن دوم

اما در جریان رقابت‌های ۴ وزن دوم نیز عزت‌الله اکبری در وزن ۷۹ و علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال برنز به مصاف حریفانشان می‌روند.

رضا اطری در وزن ۵۷ و امیر حسین مقصودی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در ۴ وزن دوم بودند که حذف شدند.

*امامی و گلیج آخرین نمایندگان ایران

در ادامه این رقابت‌ها یونس امامی در ۷۰ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم از ظهر فردا(دوشنبه) مبارزات خود را در این رقابت‌ها آغاز می‌کنند.

*ایران در ۸ وزن هیچ فینالیستی نداشت!

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۸ وزن برگزار شده هیچ فینالیستی نداشت و نتوانست علاقمندان به کشتی در ایران را راضی کند.


نظر شما