شناسهٔ خبر: 28910667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزاران مهاجر هندوراسی راهپیمایی خود را به سمت آمریکا از سر گرفتند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ هزاران مهاجر از اتباع هندوراس روز یکشنبه راهپیمایی خود از شهر سیوداد هیدالگو در جنوب مکزیک را به سمت آمریکا از سر گرفتند.
مقامات مکزیکی روز پنجشنبه موفق شدند این " کاروان " متشکل از بیش از 4000 نفر را بر روی یک پل مرزی مسدود کنند. اما شمار بسیاری از مهاجران به طور غیرقانونی از طریق رودی که مکزیک را از گواتمالا جدا می کند وارد مکزیک شدند.
یکی از این مهاجران که 21 سال دارد و به همراه زن و نوزاد خود به رغم جراحت هایی که به دلیل راهپیمایی در پایش وجود دارد به
راهپیمایی ادامه می دهد گفت " پس از همه کارهایی که ما انجام داده ایم و از رود گذر کرده ایم هیچ کس نمی تواند ما را متوقف کند. "
یک کشاورز هندوراسی که در این کاروان است گفت " ما خسته ایم اما خوشحالیم. ما متحد و قدرتمندیم. "
وی می گوید پس از آنکه گروه های تبهکار با تهدید از او پول گرفته اند کشورش را ترک کرده است.
این کاروان هفته گذشته از سن پدرو سولا در شمال هندوراس حرکت کرد. یکشنبه صبح تقریبا یکهزار مهاجر که در بین آنها زنان و مردان نیز هستند همچنان در پل مرزی نگهداشته شدند. این کاروان قصد دارد بتواند به طور قانونی وارد مکزیک شود.
روز گذشته مقامات مکزیک مرز را به روی زنان و کودکان باز کردند. آنها سپس به شهر تاپاچولا در 40 کیلومتری سیوداد هیدالگو در مکزیک پناه آوردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از مقامات مکزیکی به علت تلاش هایی که برای مسدود کردن این کاروان انجام دادند تشکر کرد.
انریکه پنیا نیتو رئیس جمهور مکزیک جمعه شب در پیامی ویدیویی اعلام کرده بود " مکزیک اجازه ورود غیرقانونی به خاک خود را نمی دهد. "

نظر شما