شناسهٔ خبر: 28910664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چگونه اشتهای خود را زیاد کنیم؟

اگر علاقمند به رشته بدنسازی هستید و اشتهای کمی در خوردن دارید این راهکارهای افزایش اشتها را بررسی نمایید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که نیازمند یک روحیه پرخوری سالم است! برای انجام هر جلسه بدنسازی به مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و سایر املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری نیازمند هستید و تمام این موارد را باید از طریق خوردن تامین کنید.

اگر علاقمند به رشته بدنسازی هستید و اشتهای کمی در خوردن دارید این راهکارهای افزایش اشتها را بررسی نمایید:

مقدار روی دریافتی خود را افزایش دهید:

روی یکی از مواد معدنی مهم برای بدنسازان است. این ترکیب می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و تولید تستوسترون را تحریک کند. سطح پایین روی در بدن همیشه با کاهش اشتها مرتبط بوده است بنابراین برای افزایش اشتها باید روی کافی در بدن داشته باشید.

توصیه می‌شود بدنسازان مبتدی با ۱۵ میلی گرم در روز کار خود را آغاز کنند و به تدریج این مقدار را افزایش دهند.

افزایش مقدار روی دریافتی به وسیله مکمل‌ها نیز ممکن است. با اینحال امکان مسمومیت وجود دارد. بنابراین منبع دریافتی برای روی استفاده از مواد طبیعی و سالم است.

برخی از غذاهای حاوی روی شامل صدف، مرغ، گوشت گاو ، سبوس گندم، آجیل، بادام زمینی و دانه کدو تنبل است.

سطح هیدروکلراید بدن خود را بازیابی کنید:

هیدروکلراید (HCL) یکی از مواد مهم برای افزایش اشتها در دوران بدنسازی است. این ماده به شکستن غذاها در معده کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد مواد مغذی مورد نیاز را جذب نماید. سطح پایین هیدروکلراید با کاهش اشتها مرتبط است.

شما می‌توانید به طور طبیعی سطح هیدروکلراید بدن خود را با نوشیدن یک لیوان آب لیموی تازه رقیق شده در آب افزاش دهید. اسید طبیعی که در لیمو وجود دارد، باعث تحریک تولید HCL در معده خواهد شد.

انواع مختلفی از نوشیدنی‌های پروتئینی وجود دارد اما بیشتر آن‌ها به شکل پودری هستند و شما می‌توانید آن را در شیر، آب یا مایعات دیگر حل کنید.

اگر نیاز باشد باید این مواد را قبل یا بعد از تمرینات ورزشی مصرف کنید.

سریع‌تر غذا بخورید:

زمانی که تلاش می‌کنید در هر وعده غذایی مواد بیشتری مصرف کنید، سریع‌تر خوردن می‌تواند به شما کمک کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که از زمان آغاز غذا خوردن بیست دقیقه طول می‌کشد که مغز سیگنال‌های سیری را تولید کند. با سریع‌تر غذا خوردن شما می‌توانید غذای بیشتری نسبت به قبل بخورید.

از مکمل‌های غذایی استفاده کنید:

برخی از ویتامین‌ها همچون ویتامین B۱۲ به افزایش اشتها در بدنسازان کمک می‌کند. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را به صورت قرص یا تزریق دریافت کنید.

از شیک‌های پروتئینی استفاده کنید:

اگر در مصرف مقادیر زیاد غذا مشکل دارید، می‌توانید از شیک‌های پروتئینی برای ساخت عضله استفاده کنید. شیک‌های پروتئینی نوعی از مکمل‌ها هستند که سطح بالایی از پروتئین را برای بدن تامین خواهند کرد.

نکات مهم در افزایش اشتها:

از دست دادن اشتها ممکن است نشانه افسردگی باشد. در اینگونه موارد بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. از خودتان سوالاتی را بپرسید: آیا اشتها و تمایل خود را به غذا خوردن از دست داده‌ام؟ آیا این تغییر در اشتها با موارد دیگر نیز همراه بوده است؟

از دست دادن اشتها ممکن است به دلیل استرس نیز باشد. یافتن روش‌هایی برای کاهش استرس می‌تواند مفید باشد.

دور و اطراف خود را با بوهای خوب پر کنید.

داشتن یک دسر با کالری بالا که سالم است نیز می‌تواند موثر باشد.شما می‌توانید از موز یا آناناس استفاد کنید.

برای اینکه اشتهای خود را هرچه سریع‌تر افزایش دهید، کمی آدامس نعناع بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوید.

هشدارها:

افزایش وزن سریع و ناگهانی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. سعی کنید وزن خود را به صورت پایدار و آرام افزایش دهید. از مواد سالم استفاده کنید.

همیشه قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

نظر شما