شناسهٔ خبر: 28910660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کشورهای جهان از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی‌کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کشورهایی مانند چین و هند با توجه به رقابت‌هایی که در دنیا دارند و با توجه به فشارهایی که آمریکا بر آن‌ها وارد آورده، برای کاهش خرید نفت از ایران تابع آمریکا نیستند و این امر در مواضع چین و هند مشهود است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

علی اکبر کریمی، با اشاره به سلطه انحصاری آمریکا بر سوئیفت، اظهار داشت: در داخل هیات حاکمه آمریکا پیرامون نوع رفتاری که ترامپ با جامعه جهانی و حتی ایران انجام می‌دهد، اختلافاتی وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مسائل سیاسی، اقتصادی، تجاری و امنیتی اختلافاتی بین آمریکا و سایر کشورها از جمله کشورهای متحد یا رقیب به وجود آمده که دلیل بروز اختلافات این است که رویکرد ترامپ چالش‌هایی را ایجاد می‌کند و انتقادات شدیدی به رفتار ترامپ در عرصه بین‌الملل در درون هیات حاکمه آمریکا ایجاد شده است.

آیا اختلافات داخلی آمریکا منجر به حذف ترامپ یا تغییر رویکرد رئیس جمهور آمریکا می‌شود یا نه؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحرکات رقبای ترامپ برای محکوم کردن رئیس جمهور آمریکا و تلاش برای کشاندن وی به دادگاه از بابت مسائل مختلفی که وجود دارد، بیانگر این اختلاف است، اما اینکه سرانجام اختلافات داخلی در هیات حاکمه آمریکا به کجا برسد و آیا این اختلافات منجر به حذف ترامپ یا تغییر رویکرد رئیس جمهور آمریکا می‌شود یا نه را زمان مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه در هیات حاکمه آمریکا، رئیس جمهور قدرت ویژه و ممتازی دارد، افزود: به همین دلیل کنگره، سنا و سایر نهادهای قدرت در کنگره آمریکا به سختی می‌توانند رئیس جمهور را به چالش بکشانند.

کریمی ادامه داد: به همین جهت اگر فردی غیرعادی رئیس جمهور شود و کارهای غیر عقلانی را نیز انجام دهد، امکان مواخذه سریع و جدی رئیس جمهور کمتر وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد معافیت برای کشورها به این جهت که الزامی به رعایت تحریم‌های ایران نداشته باشند، ناشی از فشار کشورهای طرف مقابل است، گفت: در بازار نفت جهان دو پارامتر وجود دارد، اکنون بازار جهانی نفت با کمبود مواجه شده و قیمت نفت نیز به همین دلیل افزایش پیدا کرده است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در 2 ماه اخیر به دلیل عدم عرضه نفت ایران، نفت در بازارهای جهانی افزایش قیمت داشته که موضوعی منطقی است و نکته دیگر این است که روابط کشورها در بازار جهانی نفت نیز موثر است.

وی افزود: کشورهایی مانند چین و هند با توجه به رقابت‌هایی که در دنیا دارند و با توجه به فشارهایی که آمریکا بر آن‌ها وارد آورده، برای کاهش خرید نفت از ایران تابع آمریکا نیستند و این امر در مواضع چین و هند مشهود است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: البته آمریکا فشار وارد می‌کند ولی سایرکشورها زیر بار این حرف نمی‌روند، کشورهایی مانند کره جنوبی نیز به آمریکا فشار آورده‌اند تا از معافیت خرید نفت ایران برخوردار شوند.

نظر شما