شناسهٔ خبر: 28910571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

R41363/P4001/S6,53/CT1

مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به افزایش ۵ درصدی صادرات کالا از این استان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵ میلیون تن کالا به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

صاحب‌خبر -

منصور بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه گمرکات استان بوشهر برای ارائه خدمات به بازرگانان و فعالان اقتصادی شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: در هر نقطه‌ای از استان که بازرگانان تمایل به فعالیت صادراتی داشته باشند کارشناسان  ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صادرات و واردات کالا با مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی تسریع یافته است افزود: سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان بوشهر مستقرو تمام خدمات تسریع شده است.

مدیرکل گمرک استان بوشهر از تجهیز گمرکات استان به سامانه جامع خبرداد و بیان کرد: برای تسریع خدمات به بازرگانان و جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.

وی از صادرات 7.5 میلیارد دلاری محصولات مختلف از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: در  نیمه نخست امسال  15 میلیون تن کالا به ارزش 7.5 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

بازیار میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، سیمان و محصولات کشاورزی را از جمله اقلام صادراتی دانست و تصریح کرد:  از این میزان کالا 270 تن آن محصولات صنایع دستی است که ارزش 700 میلیون دلاری دارد.

وی با اشاره به افزایش 5 درصدی صادرات کالا و محصولات از گمرکات استان بوشهر افزود: صادرات کالا در نیمه نخست امسال بدون احتساب میعانات گازی و محصولات پتروشیمی 5 درصد و با احتساب این محصولات 34 درصدی نسبت به شش ماه نخست سال قبل افزایش دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما