شناسهٔ خبر: 28910390 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات‌تازه‌ای از برگزاری پاییزه کتاب و قرارداد جدید با پست

R1013198/P1439/S4,35/CT3

مدیرعامل خانه کتاب از تصمیم این موسسه برای برگزاری پاییزه کتاب همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: قرارداد با پست نیز با نظر مشورتی ناشران به زودی به امضا می‌رسد.

صاحب‌خبر -

نیکنام حسین‌پور مدیرعامل خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، از تصمیم خانه کتاب برای برگزاری پاییزه کتاب خبر داد و گفت:‌ ما تمایل داریم که این طرح در فصل پاییز نیز برگزار شود،‌ اما برگزاری آن منوط به تامین اعتبار است.

وی گفت:  نامه‌نگاری‌های انجام شده در خصوص تامین اعتبار طرح انجام شده است،‌ البته ما در نظر داریم پیش از اجرای طرح پاییزه مطالبات ناشران از تابستانه کتاب را پرداخت کنیم‌، این مطالبات حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است. با توجه به اقتصاد نشر مطالبه صنف این است که نهایتا یک هفته بعد از اتمام طرح این مطالبات تسویه شود. ما این موضوع را با مسئولان مالی وزارتخانه مطرح کرده‌ایم و تلاش بر این است که در مدت زمان کوتاهی این مطالبات پرداخت شود.

حسین‌پور افزود:‌ البته باید مضیقه‌های مالی دولت و وزارتخانه را نیز در نظر گرفت،‌ اگر بخواهیم این فاصله زمانی زیاد نشود‌، شاید نتوان نسبت به ادامه طرح رد فصل‌های مختلف سال به آسانی تصمیم‌گیری کرد،‌ سعی ما این است که پاییزه را همزمان با هفته کتاب برگزار کنیم.

 وی هم‌چنین در خصوص رایزنی‌ها با پست برای بهره‌مندی ناشران از تخفیف‌های پستی گفت:‌ ما جلساتی را با مسئولان و مدیران شرکت پست جمهوری اسلامی بعد از تعطیلات نوروز 97 شروع کردیم. همچنین در بازدیدی که نعمتی مدیرعامل پست از نمایشگاه کتاب تهران داشت،‌ با وی طرح موضوع کردیم. پیشنهاد ما در این جلسات و مذاکرات افزایش تخفیف‌ها به 50 درصد بود،‌ اما شرکت پست هم با توجه به شرایط اقتصادی و ... تخفیف‌های 50 درصدی را نپذیرفت،‌ ما در نهایت به جمع‌بندی دیگری رسیدیم،‌ شرکت پست اعلام کرد که تخفیف‌ها را کنار گذاشته  و تعرفه‌های جدیدی برای حمل و نقل پستی کتاب در نظر خواهد گرفت.

حسین‌پور گفت:‌ ما پیش از جمع‌بندی نهایی نظر مشورتی صنف را خواستیم،‌ در جلسه‌ای که با نماینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پیش از نمایشگاه کتاب فرانکفورت داشتیم،‌ چنین مطرح شد که با توجه به وضعیت نشر تخفیف‌های بیشتر مقرون به صرفه‌تر است.

مدیرعامل خانه کتاب گفت:‌ ما این موضوع را با پست مطرح کردیم اما چون قیمت‌های پیشین در هیات مدیره پست به تصویب رسیده بود،‌ این موضوع مطرح شد که رفتن دوباره قیمت‌ها به هیات‌مدیره برای تصویب فرصت‌سوزی است. ما در حال رایزنی هستیم تا این قرارداد جدید را نهایی کنیم و از سوی دیگر نیز با پست بدنبال گرفتن تخفیف‌های بیشتر هستیم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما