شناسهٔ خبر: 28910330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اردوغان و ترامپ درباره «لزوم شفاف‌سازی» در مورد قتل خاشقچی گفت‌وگو کردند

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد اردوغان و ترامپ یکشنبه شب در یک تماس تلفنی بر لزوم شفاف‌سازی در مورد پرونده قتل جمال خاشقچی گفت‌وگو کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه یکشنبه شب تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش درباره موضوعات مختلف از جمله پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی گفت‌وگو کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، اردوغان و ترامپ در این تماس بر لزوم «شفاف‌سازی تمام ابعاد» پرونده خاشقچی تاکید کرده‌اند. 

خاشقچی حدود سه هفته پیش برای انجام برخی امور اداری به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما دیگر هرگز خارج نشد. به نوشته روزنامه‌های عربستانی، وی پس از ورود به کنسولگری، توسط یک تیم سعودی کشته و سپس قطعه قطعه شده است.

سعودی‌ها روز شنبه کشته شدن خاشقچی را قبول کردند، اما مدعی شدند که این قتل بر اثر یک اشتباه و بدون اطلاع «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی صورت گرفته است. اردوغان یک روز پس از بیانیه سعودی‌ها اعلام کرد تا روز سه‌شنبه «حقیقت» آنچه بر سر خاشقچی آمده را اعلام می‌کند.

بنا بر اعلام آنکارا، اردوغان و ترامپ در مکالمه خود درباره آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی، توافق میان دو کشور درباره شهر «منبج» سوریه و همچنین «مبارزه با تروریسم» هم گفت‌وگو کرده‌اند. این اولین مکالمه روسای جمهور دو کشور از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه پس از بازداشت برانسون است.

نظر شما