شناسهٔ خبر: 28910300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

آخرین تحولات میدانی استان الحدیده یمن/ ضربات سنگین به نیروهای شورشی در منطقه راهبردی « کیلومتر ۱۶» + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی ضد حملات غافلگیرانه‌ای را هم با پشتیبانی یگان‌های موشکی در حومه منطقه راهبردی « کیلومتر ۱۶» علیه نیروهای شورشی انجام دادند و موفق شدند چند ایستگاه دفاعی را به کنترل دربیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از استان الحدیده در غرب یمن حاکیست، تلاش نیروهای شورشی در ۳ هفته گذشته برای اشغال منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» با واکنش قاطع نیروهای یمنی ناکام مانده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین و حملات گسترده نیروهای شورشی موفق شدند مواضع خود را در منطقه «کیلومتر ۱۶» حفظ کنند؛ این منطقه در حومه شرقی فرودگاه الحدیده واقع شده است.

به گفته منابع میدانی، منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶»، دروازه شرقی برای ورود به فرودگاه شهر ساحلی الحدیده محسوب می شود و همین مسئله اهمیت این منطقه راهبردی را چند برابر کرده است.

انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت یمن (شهر صنعاء) به استان الحدیده از منطقه «کیلومتر ۱۶» صورت می گیرد و نیروهای شورشی درصدد هستند با اشغال این منطقه، فشار را بر مردم الحدیده و نیروهای مدافع یمنی چند برابر کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ضد حملات غافلگیرانه ای را هم با پشتیبانی یگان های موشکی در حومه منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» علیه نیروهای شورشی انجام دادند و موفق شدند چند ایستگاه دفاعی را به کنترل دربیاورند.

جنگنده های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی هم بیش از ۱۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در این محور هدف قرار دادند اما با این وجود موفق نشدند مانع از پیشروی نیروهای یمنی شوند.

در جریان درگیری ها در این محور بیش از ۵۰ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در این عملیات گسترده توانستند تعدادی از خودروهای نظامی نیروهای شورشی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

گفته شده مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی در این عملیات به غنیمت نیروهای یمنی درآمد؛ شمار زیادی از نیروهای شورشی از ترس کشته شدن از حومه منطقه «کیلومتر ۱۶» متواری شدند و به سمت مناطق بیابانی عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، با پیشروی های صورت گرفته، نیروهای یمنی توانستند ضریب امنیت را برای منطقه راهبردی «کیلومتر ۱۶» افزایش دهند تا از نفوذ نیروهای شورشی در این محور جلوگیری کنند؛ نیروهای یمنی درصدد هستند عملیات جدیدی را در این محور انجام دهند تا مناطق تازه اشغال شده را دوباره به کنترل دربیاورند.

از منطقه «جبلیه» در جنوب غرب حومه شهر تحیتا خبر می رسد، نیروهای یمنی یک کاروان نظامی نیروهای شورشی و ائتلاف را در منطقه شناسایی کردند و هدف قرار دادند؛ در جریان حملات خمپاره ای نیروهای یمنی، خسارت های سنگینی به نیروهای شورشی وارد آمد.

نظر شما