شناسهٔ خبر: 28910249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه گذاران خارجی سهام خود را در بازار عربستان فروختند

صاحب‌خبر -
سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم سعید اظهر و دیوید باربوسیا از دبی نوشت: داده های مربوط به معاملات صورت گرفته در بازار سهام عربستان سعودی نشان می دهد در هفته منتهی به هجدهم اکتبر، سرمایه گذاران خارجی چهار میلیارد و صد میلیون ریال معادل یک میلیارد و هفتاد میلیون دلار از سهام خود را فروختند که بزرگترین فروش سهام از زمان باز شدن درهای بازار سهام عربستان به روی سرمایه گذاران خارجی در اواسط سال 2015 به شمار می رود.
این فروش هیجانی در شرایطی اتفاق می افتد که سرمایه گذاران به شدت از افول سطح روابط عربستان سعودی با دولت های خارجی به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی نگران شدند.
دولت عربستان روز شنبه اعلام کرد خاشقجی در جریان مشاجره در کنسولگری این کشور در استانبول مرد؛ این نخستین باری بود که عربستان سعودی پس از دو هفته گمانه زنی به مرگ خاشقجی اقرار کرد.
تجزیه و تحلیل داده های مبادلات سهام نشان می دهد سرمایه گذاران خارجی پنج میلیارد ریال سهام فروختند و در برابر 991 میلیون و سیصد هزار ریال سهام خریدند.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه گفت توضیحات عربستان سعودی «یک گام نخست خوب است ولی کافی نیست».
وی افزود هنوز زود است که بخواهیم به خاطر این حادثه تحریم هایی علیه عربستان وضع کنیم.
این اظهارات تازه ترین موضع گیری مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که به نظر می رسد هدف آن سرپوش گذاشتن بر قتل یک روزنامه نگار است که با واکنش شدید و خشمگینانه جهانی روبرو شده است. واشنگتن در تلاش است روابط خود را با بزرگترین صادرکننده نفت جهان حفظ کند.
از زمان ناپدید شدن خاشقجی در دوم اکتبر، بازار سهام عربستان چهار درصد سقوط کرده است.

نظر شما