شناسهٔ خبر: 28910179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدها تن از مخالفان جنگ در نزدیکی پنتاگون تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - صدها تن از مخالفان جنگ در آمریکا در نزدیکی ساختمان پنتاگون تجمع کرده و خواستار بازگشت همه نیروهای آمریکایی و برچیده شدن پایگاه های این کشور در سراسر جهان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه به وقت محلی صدها نفر در اعتراض به سیاست خارجی تجاوزگرانه آمریکا در نزدیکی ساختمان پنتاگون (مقر فرماندهی ارتش آمریکا) تجمع کردند.
این تظاهرات به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد تظاهرات چند ده هزار نفری مردم آمریکا در همین محل برای اعلام مخالفت با جنگ ویتنام برگزار شد.
برگزارکنندگان این تظاهرات هدف از آن را واکنش به تجاوزگری ارتش آمریکا در سراسر جهان و همچنین افزایش مداوم بودجه نظامی این کشور عنوان کردند.
تظاهرکنندگان در بیانیه ای اعلام کردند که خواهان پایان دادن به همه جنگ ها، برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا در خارج و همچنین کاهش بودجه پنتاگون و افزایش بودجه برنامه های اجتماعی هستند.
خانم سیندی شاهین یکی از سازماندهی کنندگان این تظاهرات که پسرش در سال 2004 در جنگ عراق کشته شده با اشاره به جنایت عربستان در یمن، به اسپوتنیک گفت: می دانیم که ایالات متحده از عربستان سعودی حمایت می کند و ده ها هزار نفر در این جنگ کشته شده و میلیون ها نفر گرسنه هستند.
این تظاهرات از سوی چندین سازمان مردم نهاد در آمریکا حمایت می شود.
شبد**9416**1379

نظر شما