شناسهٔ خبر: 28908867 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت مطالبات صنعت دارو و داروخانه‌ها تا آبان

رئیس سازمان غذا و دارو: با تخصیص نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای صنعت دارو بدهی ها به طلبکاران تا پایان آبان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، غلامرضا اصغری با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره تصمیم بر اختصاص نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای دارو افزود : این گام بزرگی برای پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات معوقه صنعت دارو و داروخانه هاست .
وی با اشاره به اینکه طلب آن ها بالغ بر 4 هزار میلیارد است ادامه داد : پرداخت این مطالبات به زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی کمک می کند.
اصغری با بیان اینکه بیش از 97 درصد داروهای ما تولید داخل است ، افزود : برخی از شرکت های داوریی به رغم تخصیص ارز آن ها نمی توانستند مواد اولیه خود را بخرند .
وی اضافه کرد : در آبان ، این طلب ها کارسازی و پرداخت ها، عملیاتی شود تا پول ها در اختیار طلبکاران قرار بگیرد .
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : این پول صرفاً برای دارو و تجهیزات پزشکی هزینه می شود و دانشگاه های علوم پزشکی هم ملزم هستند صرفاً آن را در این زمینه صرف کنند و سازمان غذا و دارو بر این موضوع نظارت می کند .

mp4
<div id="video-display-embed-code_2753437" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2258951/2753437?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما