شناسهٔ خبر: 28908679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار:

اربعین حسینی؛ حامل پیامهای سیاسی و فرهنگی بسیاری برای جهانیان است

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی، حامل پیامهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای جهانیان است، گفت: اجتماع بزرگ و عظیم اربعین حسینی بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و اهل بیت علیهم السلام در بین سایر ادیان الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، امشب در جمع تعدادی از طلاب راهی اربعین حسینی، اظهار داشت: مایه سعادت و خوشبختی برای شما طلاب گرامی است که خداوند توفیق زیارت بارگاه امام حسین علیه السلام و کربلای معلی را به شما اعطا فرموده است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه زائرین اربعین حسینی باید در این مسیر بینش و وحدت را بیاموزند، گفت: اجتماع اربعین حسینی بهترین فرصت و زمان برای تزکیه روح انسان و نیز عهد اخوت دوباره با برادران دینی خود است، لذا کسانی که خداوند سعادت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نصیب آنها کرده است باید قدر لحظه لحظه این فرصت را به خوبی بدانند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اربعین حسینی از فلسفه بسیار عمیقی برخوردار است، افزود: خود مضامین تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی هر کدام به نوبه خود از فلسفه خاص و عمیقی برخوردارند که باید بتوانید این مهم را به خوبی درک و در زندگی خود جاری و ساری سازیم.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در ادامه سخنان خود خطاب به طلاب گفت: شما طلاب باید در مسیر راهپیمایی اربعین به عنوان منادیان وحدت و نیز یاوران زائرین حرم امام حسین(علیه الاسلام) باشید و بتوانید در این مسیر جاذبه داشته باشید و جوانان مشتاق و تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام را سیراب نمایید و با حقایق و واقعیت های دین آشنا سازید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار، اظهار داشت: با این وجود، همه شما طلاب به خوبی به طی طریق این مسیر آشنا هستید و بی شک از خطراتی که زوار امام حسین علیه السلام به ویژه نسل جوان را تهدید می کند به خوبی آگاه هستید، لذا باید با بصیرت، دشمن شناسی و روحیه انقلابی بتوانید در این سفر معنوی جوانان و نوجوانان را به سرمنزل مقصود برسانید.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه این روزها تکاپوی گروه ها و فرقه های ضاله، التقاطی و ضددینی در مسیر زوار اربعین حسینی به شدت افزایش یافته، گفت: این گروه های ضددینی و فتنه انگیز به دنبال از بین بردن وحدت در جهان اسلام و القای برنامه های تفرقه افکنانه خود در جهان اسلام هستند. این گروه ها و جریان های ضددینی به وسیله سرویس های جاسوسی کشورهای غربی به ویژه انگلیس برای ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان ایجاد و حمایت می شوند، لذا روحانیون و طلاب کاروان ها باید هویت اصلی این جریانهای منحرف در جهان اسلام را برای همگان آشکار کنند.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین حسینی، حامل پیامهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای جهانیان است، اظهار داشت: اجتماع بزرگ و عظیم اربعین حسینی بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و اهل بیت علیهم السلام در بین سایر ادیان الهی است. لذا باید این روز را بهترین زمان برای تبلیغ دین اسلام دانست.

نظر شما