شناسهٔ خبر: 28908661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

عقب‌نشینی آشکار آمریکا از تحریم کامل نفتی ایران

وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز در عقب‌نشینی آشکار از موضع پیشین این کشور مبنی بر تحریم کامل نفتی ایران، گفت کشور‌های دیگر برای گرفتن معافیت تحریمی کار دشوارتری نسبت به دوران اوباما خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، امروز (یکشنبه)، در گفتگو با خبرگزاری رویترز، در عقب نشینی آشکار از موضع پیشین این کشور مبنی بر تحریم کامل نفتی ایران، گفت کشورهای دیگر برای گرفتن معافیت تحریمی (به منظور خرید نفت از ایران)، کار دشوارتری نسبت به دوران ریاست جمهوری اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) خواهند داشت.

منوچین افزود این کشورها برای گرفتن معافیت تحریمی از آمریکا باید خرید نفت خود از ایران را بیش از 20 درصد میزان کاهش سطح خرید خود در فاصله بین سال های 2013 و 2015 میلادی کاهش دهند.

وزیر خزانه داری آمریکا که در آغاز سفر خاورمیانه ای خود و در قدس اشغالی با خبرنگار رویترز گفتگو می کرد، همچنین در ادامه مدعی شد تحریم نفتی ایران باعث افزایش بهای جهانی طلای سیاه نخواهد شد. وی در این باره گفت: پیش بینی می کنم در صورتی که بخواهیم معافیت تحریمی (به مشتریان نفت خام ایران) اعطا کنیم، آنها باید میزان خرید خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. بهای نفت پیش تر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین انتظار من این است که بازار نفت کاهش فروش نفت ایران را پیش بینی کرده و خبرها در این باره پیش تر تأثیر خود را بر روی بهای نفت گذاشته است.

منوچین این سخنان را در حالی بیان می کند که تا زمان وضع تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران دو هفته باقی مانده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت ماه) این کشور را از توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی که سال 2015 میلادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسیده بود خارج و اعلام کرد همه تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه تهران که پس از امضای برجام لغو شده بودند، بازگردانده خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما