شناسهٔ خبر: 28908347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

نیروی دریایی ایالات متحده عاصی از "پهبادهای ایرانی"

بیش از یک سال است که کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس از آنچه که آنها تعاملات ناامن و غیر حرفه ای با کشتی های ایرانی می نامیدند، خبری نیست، اما ایران روش جدیدی برای نظارت بر جنگ افزارهای ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین قایق های دریایی در جهان پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -
بیش از یک سال است که کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس از آنچه که آنها تعاملات ناامن و غیر حرفه ای با کشتی های ایرانی می نامیدند، خبری نیست، اما ایران روش جدیدی برای نظارت بر  جنگ افزارهای ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین قایق های دریایی در جهان پیدا کرده است. 

به گزارش نواندیش، بیزینس اینسایدر پیرامون فعالیت پهبادی ایران در خلیج فارس نوشت: با توجه به نیروی دریایی، وسایل نقلیه بدون سرنشین ایرانی در خلیج فارس به طور فزاینده ای فعالیت می کنند و در مقام مقامات به عنوان روش های ناامن شناخته می شوند. USNI News در این هفته گزارش داد که مقامات سپاه پاسداران و نیروی دریایی ایالات متحده گفتند کشتی های آمریکایی در خلیج فارس توسط وسایل نقلیه بدون سرنشین ایرانی رصد می شوند.

مورگان، سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده، روز پنج شنبه گفت که آخرین رویداد ناامن و غیر حرفه ای بین ایالات متحده و ایران در دریا در 14 اوت 2017 رخ داده است.در این حادثه، یک هواپیمای بدون سرنشین بدون چراغ ناوبری نزدیک به ناو هواپیمابر آمریکایی نیمیتز نزدیک می شود.

پیش از آن، در روز 8 اوت 2017 یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی نزدیک به هواپیما ایستاده در حال انجام عملیات پرواز بود و باعث شد که سوپر هورنت F / A-18E مانور دهد تا از برخورد اجتناب کند.مورگان گفت: حتی با کاهش حوادث، ما همچنان در معرض افزایش تعداد پهپادهای ایرانی که در شبکۀ هوایی بین المللی در شب شبانه بدون چراغ ناوبری یا فرستنده فعال فعالیت می کنند، قرار داریم.

جک کیلمان، فرمانده اسکادران 4، در یک کنفرانسی در روز سه شنبه گفت: رفتار ایرانی ها مطابق انتظار ما بود اما فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین آن ها جالب توجه به نظر می رسید.

بر اساس گزارش نیروی دریایی، دو ناوشکن کلاس بورک نیز در این منطقه فعالیت داشتند، در حالی که همزمان ناو جیما در خلیج فارس بود. این ناوشکن هایی که با رادار های جستجوی قدرتمند تجهیز شده اند می توانند هواپیماهای بدون سرنشین و قایق را شناسایی کنند.

کیلمن گفت: حضور هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و تشخیص اینکه آیا آنها یک تهدید هستند سخت است. قایق های کوچک و پهبادها ها قطعا خارج ما را ردیابی می کنند.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی از ناوگان دریایی ایالات متحده، ایران در منطقه خلیج فارس و به ویژه تنگه هرمز یک برنامه دفاعی چند لایه متشکل از پهبادها، موشک ها و قایق های تندرو کوچک را مستقر نموده است. در شرایط فعلی فعالیت پهبادی ایران در خلیج فارس برای شناسایی موقعیت نیروی دریایی آمریکا تبدیل به یک چالش جدی برای آن ها گردیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما