شناسهٔ خبر: 28908331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

یزدانی برنز را به مجموعه افتخارات خود افزود

تهران - ایرنا - حسن یزدانی آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی پیکارهای جهانی با پیروزی مقابل حریفی از روسیه به مدال برنز دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2018 جهان روزهای 28 مهر تا 6 آبان در سالن اسپورت هال بوک شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.
دیدارهای رده بندی و فینال چهار وزن نخست امشب پیگیری شد و یزدانی آزادکار جویباری تیم ملی در دیدار رده بندی وزن 86 به مصاف داورن کوراگلیف از کشور روسیه رفت که با ارایه مبارزه ای حساب شده و قدرتمندانه حریف خود را 11 بر 5 شکست داد و برنز گرفت و نخستین مدال کشتی ایران را در پیکارهای قهرمانی جهان در مجارستان کسب کرد.
یزدانی که مدال طلای جوانان جهان در سال 2014، نقره پیکارهای بزرگسالان جهان در سال 2015، طلای بازی های المپیک 2016 ریو، طلای رقابت های جهانی سال 2017، طلای قهرمانی آسیا در سال 2018 و طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را در پرونده افتخارات خود دارد و برنز پیکارهای جهانی سال 2018 را نیز به مجموعه افتخارات خود اضافه کرد.
دارنده مدال طلای جهان و المپیک در مسابقات این وزن در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت.
تا لحظاتی دیگر پرویز هادی آزادکار وزن 125 کیلوگرم برای کسب مدال برنز باید به مصاف آنزو خیزروف از روسیه برود. محمد باقر یخکش در دیدار رده بندی وزن 61 کیلوگرم با شکست مقابل حریف آمریکایی در رده پنجم قرار گرفت.
در مسابقات چهار وزن دوم عزت الله اکبری و علیرضا کریمی در دیدارهای رده بندی وزن 79 و 92 کیلوگرم برای کسب مدال برنز فردا (دوشنبه) باید به مصاف حریفان خود بروند.
رضا اطری و امیرحسین مقصودی نمایندگان وزن های 57 و 65 کیلوگرم ایران نیز امروز از دور مسابقات حذف شدند.
شبد**ورزشی**1067**1379

نظر شما