شناسهٔ خبر: 28907412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی:

تفاهم‌نامه ایجاد دو مرز رسمی بین ایران و ترکیه امضا شد

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم‌نامه ایجاد دو‌ مرز رسمی در بین ایران و ترکیه امضا شده و روند عملیاتی و اجرایی آن توسط کمیته مشترک بین ایران و ترکیه بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

شهروز برزگر کلشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: اخیرا همراه با وزیر کشور، استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران سفری به کشور ترکیه انجام گرفت که در چندین محور در خصوص مشکلات مربوط به دو کشور مذاکراتی انجام شد.

وی ادامه داد: در خصوص قاچاق، قاچاق انسان، مراودات اقتصادی و ایجاد دو مرز رسمی کوزه‌رش و بورالان ماکو در بین ایران و ترکیه علاوه بر مرزهای سرو، رازی و بازرگان از بحث‌های مهم سفر به کشور ترکیه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این سفر از سوی ترکیه و ایران پیشنهاداتی داده و تفاهم‌نامه‌های مربوطه امضا شد و روند عملیاتی و اجرایی آن توسط کمیته مشترک بین ایران و ترکیه برگزار شده و در آینده نزدیک شاهد احداث آن دو مرز باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به چشم انداز و مراودات اقتصادی بین ایران و ترکیه که ۱۰ میلیارد بوده باید به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد و در نتیجه نیاز بوده که این مناسبات به مقدار لازم رسانده شود.

برزگر گفت: ایران ضمن اینکه با ۱۵ کشور در مجاورت و همسایگی قرار دارد، بیشترین مراودات اقتصادی خود را با ترکیه انجام می‌دهد و این مرودات هر چه بیشتر توسعه یابد به نفع اقتصاد کشور و مملکت بوده که در شرایط تحریمی بتوانیم از فشار بر روی مردم کاهش داده و در امر معاش و معیشت کمک حال آنها باشیم.

وی افزود: پیش از این سفر مذاکراتی بین آقای ظریف و چاووش اوغلو در خصوص بازگشایی مرز کوزه‌رش انجام گرفته بود و این حق مردم شهرستان سلماس است که همچون شهرهای دیگر مرزی استان از مزایای مرزی بودن خود استفاده کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف ایران برای مرز کوزه‌رش زیرساخت‌ها فراهم شده و در این زمینه اقدامات دیگری نیز انجام می‌گیرد و امید است با راه‌اندازی مرز رسمی کوزه‌رش بتوانیم آرزوی دیرینه مردم این شهرستان را برآورده کرده و از این قبل برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ع

نظر شما