شناسهٔ خبر: 28907333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آئین افتتاحیه مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع خارجی در اصفهان با حضور معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور

دبستان پسرانه شهید بدیهی با حضور یعقوبی معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشورو ایرینا کورنیاک جانشین دفتر کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان افتتاح گردید.

صاحب‌خبر -

در این مراسم که با حضور جانشین دفتر کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان و جمعی از خانواده های اتباع خارجی و معتمدین اتباع افغانستانی ، مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان برگزار گردید معاون هماهنگی و نظارت امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تعداد پناهندگان و اتباع خارجی که در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند را 510 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این دانش آموزان در 17 هزار کلاس درس و 141 مدرسه علم اندوزی می کنند.

وحید یعقوبی افزود: 51 هزار نفر از این دانش آموزان در مدارس استان اصفهان تحصیل می کنند و این استان در جذب دانش آموزان اتباع خارجی رتبه سوم را داراست.

وی سرانه هزینه یک دانش آموز را 2 میلیون و 300 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه دانش آموزان اتباع خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند هزار میلیارد تومان است. 

در این مراسم ایرینا کونیاک جانشین دفتر کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان نیز گفت: فرمان رهبر ایران در سه سال پیش در زمینه تحصیل تمام کودکان و نوجوانان بدون در نظر گرفتن ملیت آنان نشان دهنده به رسمیت شناختن حق برخورداری کودکان و خردسالان از فراگیری دانش و اهمیت دانش آموختن است

وی ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به پناهندگان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران را چشمگیر و بی نظیر دانست و گفت: به عنوان نماینده این کمیساریا بسیار خوشحالم که بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران زمینه برخورداری آموزش رایگان و حذف شهریه را برای پناهندگان در این کشور فراهم کرده است. 

شایان ذکر است دبستان پسرانه شهید بدیهی یک مدرسه ۱۲کلاسه اتباع خارجی در ناحیه ۴اصفهان است که با زیربنای 1362 متر مربع و محوطه 1530 متر مربع دارای دوازده  کلاس درس ، سه اتاق اداری ، دو کلاس کار و فن آوری و کار و تلاش ، کتابخانه و یک سالن چند منظوره می باشد.

 

نظر شما