شناسهٔ خبر: 28907085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری در حفظ خانه های تاریخی مثبت عمل نکرده است

تهران – ایرنا - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارزیابی ام از عملکرد شهرداری در حفظ بناهای دارای ارزش تاریخی مثبت نیست.

صاحب‌خبر -

زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در حاشیه تجلیل از استاد غلامحسین امیرخانی پدر خوشنویسی ایران در جمع خبرنگاران افزود: معدود املاک دارای ارزش تاریخی بودند که شهرداری توانست با شکل و قالب اصلی خود نگهداری کند، این مسیری است که از گذشته آغاز شده است و اکنون هم ادامه دارد.
وی یادآورشد: استقبال شهروندان از این اقدام شهرداری در حفظ خانه های دارای ارزش تاریخی مثبت، نیکو و پویاست.
نژاد بهرام اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت هایی که درون شهر تهران بوده به خاطر کم توجهی مدیریت شهری تخریب و به سازه های جدید تبدیل شده است و شاید این وضعیت چندان مورد علاقه شهروندان نباشد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری امکان خریداری خانه های مشاهیر و تاریخی را ندارد و حتی آماده همکاری با خانواده های مالک این بناها برای نگهداری آنهاست.
وی خاطر نشان کرد: لیستی از منازل دارای ارزش تاریخی برای خرید تهیه شده و دستور معاونت اجتماعی و سازمان زیباسازی شهرداری قرار گرفته است.
نژاد بهرام ادامه داد: با محدودیت اعتبار، احتمال خریداری تدریجی این بناها وجود دارد، اما شهرداری نمی تواند تمام خانه های مشاهیر یا تاریخی را خریداری کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به تبدیل خانه استاد فولادوند به موزه خوشنویسی ایران اشاره کرد و گفت: بناهای این چنینی بسیاری است اما با وجود مشکل اعتبار، برنامه خرید آنها در دستور کار قرار دارد.
وی برگزاری مراسم های تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان را نشان دهنده پیشرو بودن جامعه خواند و آن را تصویری از بالندگی اندیشه و حیات بشری به ویژه در ایران برشمرد.
مراسم تجلیل از پدر خوشنویسی ایران در خانه استاد فولادوند و با حضور هنرمندان این عرصه به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.
تهرام/3001/

نظر شما