شناسهٔ خبر: 28907079 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

نمایندگی کرمانشاه

چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با حضور 121 سنگنورد مطرح ایرانی و خارجی در استان کرمانشاه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز (29 مهر) در آئین افتتاح این جشنواره که در هتل کاروانسرای بیستون برگزارشد، بابیان اینکه کرمانشاه از دیرباز مرکز ثقل غرب کشور و پرورش ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی بوده، اظهار کرد: ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی ایران در شناسنامه کرمانشاه ثبت و ضبط شده است. 

وی ادامه داد: هویت مردم کرمانشاه با ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی عجین شده است. 

استاندار کرمانشاه همچنین با ابراز خشنودی از برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون، اظهار کرد: بیستون فقط متعلق به مردم کرمانشاه و ایران نیست، بلکه متعلق به همه مردم دنیا است. 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور میهمانان خارجی در کشور و استانی برگزار می‌شود که امن ترین منطقه خاورمیانه است. 

بازوند همچنین با اشاره به در پیش بودن حماسه بزرگ اربعین حسینی، عنوان کرد: در این ایام کرمانشاه محل عبور خیل عظیمی از زائرین است، لذا مردم این استان خصلت میهمانوازی خود را به نمایش خواهند داشت. 

همچنین صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره عظمت کوه بیستون را نشانه استقامت و پایداری مردم کرمانشاه توصیف کرد و افزود: در این جشنواره به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌های طبیعی و تاریخی ایران و استعدادهای استان کرمانشاه را به دنیا معرفی کنیم. 

وی ادامه داد: امیدواریم شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره سفیرانی برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌ها و مردم میهمان نواز این دیار باشند. 

چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون از 29 مهرتا سوم آبان در بیستون برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما