شناسهٔ خبر: 28906977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی ورود ۴۰هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

پیش بینی می‌شود در این ایام بیش از ۴۰هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به کربلای معلی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار شهرستان تایباد امروز با بیان این مطلب گفت: همه زیرساخت های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده است.پیش بینی ورود 40 هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

حسین شرافتی راد امروز در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغانستانی به ایران افزود: همچنین همه امکانات و ظرفیت های شهرستان برای رفاه این زائران به کار گرفته شده است.

وی گفت: علاوه بر مکان های اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت مدارس و مهمانسراهای ادارات برای اسکان زائران اربعین استفاده می شود.

فرماندار تایباد با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان و امدادی برای پذیرش زائرین افغانستانی اربعین حسینی گفت: تا کنون هزار و 350زائر در قالب 9کاروان زیارتی از اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور شده اند.   

شرافتی افزود: این زائران افغانستانی از مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد کشور ما شده اند.

او گفت: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین در آمادگی کامل قرار دارد.

فرماندار تایباد افزود: در صورت ورود زیاد زائران افغانستانی به مرز دوغارون پلیس مهاجرت و اتباع خارجی آماده افزایش گیت های خروجی مسافران در این پایانه مرزی است.

تایباد با 90کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما