شناسهٔ خبر: 28906679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه:

همایش «سیره امام رضا(ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها» برگزار می شود

حوزه/ دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) به دنبال این است که بتواند به بسیاری از چراها و ابهامات در مورد آن حضرت پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدی عصر امروز در نشست خبری که در نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، گفت: این بنیاد با هدف احیاء و اشاعه فرهنگ اسلامی و معارف رضوی و با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه و با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی کشور  اقدام به سلسله نشست های تخصصی کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری دومین  همایش علمی سیره امام رضا(ع)؛ آموزه ها و کارکردها، برگزاری نشست هایی چون «امام رضا(ع) و منطق گفتگو با اهل سنت»، «تبیین روایت سلسله الذهب درمورد متون و احادیث اهل سنت» و «تبیین سخنان و مناظرات امام رضا(ع)» است.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه بابیان اینکه تعابیری در مورد امام کاظم(ع) وجود دارد که در کتاب اهل سنت مطرح شده و در متون شیعه وجود ندارد، افزود: این همایش به دنبال این هست که بتواند به بسیاری از چراها و ابهامات در مورد امام رضا(ع) مانند بارگاه امام رضا کجا است؟، چرا اهل سنت برای زیارت امام رضا(ع) می آیند و چه کرامات فراوانی از سوی اهل سنت برای حضرت ذکر شده است، پاسخ دهد. همه این مباحث به ما انگیزه می دهد که درمورد سیره و تاریخ آن حضرت به بحث و گفت و گو بشینیم.

وی اظهارداشت: بعضی از این نشست ها مانند سیره اخلاقی امام رضا(ع)؛ آموز ها و کارکردها در ارومیه، بعضی مانند عقلانیت دینی و اخلاق عقلایی درسیره امام رضا(ع) در قم و بعضی مانند نشست حدیث سلسله الذهب به روایت امام رضا(ع) در تهران و بخشی از نشست مانند جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ و میراث اسلامی در سنندج برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در پایان  از برگزاری دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها، با حضور اندیشمندان، و اساتید حوزه و دانشگاه و مراکز علمی پژوهشگاه های  کشور از 12 تا 24 آبان در قم و شهرهای مختلف از جمله تهران و سنندج خبر داد.

 

313/40

نظر شما