شناسهٔ خبر: 28906678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه:

نقش سادات رضوی در تبیین فرهنگ نبوی غیر قابل انکار است

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین منذر حکیم گفت: نقش سادات موسوی، حسنی و به خصوص سادات رضوی ایران، در احیاء فرهنگ نبوی درطول تاریخ غیر قابل انکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین منذر حکیم عصر امروز در نشست خبری که با موضوع برگزاری دومین همایش علمی «سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها» در نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی درقم برگزار شد، بر نقش انکار ناپذیر سادات رضوی در احیاء سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه بابیان اینکه این پژوهشکده در سال 94 با هدف نقش سادات رضوی در چگونگی ترویج مبانی دینی و ارزش های الهی راه اندازی شد، گفت: پژوهشکده الذریه النبویه در ادامه در صدد راه اندازی علم انساب، برای معرفی بهتر سادات رضوی به جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف راه اندازی این پژوهشکده، احیاء جایگاه سادت حسنی در ایران و خارج است، اظهارداشت: سادات نقش بزرگی در تبیین و ترویج مبانی دینی داشتند و چون در گذشته بُعد علمی و نقش سادات مورد غفلت قرار گرفته، این پژوهشکده در اقدامی دیگر به دنبال برگرداندن جایگاه حقیقی سادات از طریق برگزاری همایش علمی سیره امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم بابیان اینکه نقش سادات موسوی، حسنی و به خصوص سادات رضوی ایران، در احیاء فرهنگ نبوی درطول تاریخ غیر قابل انکار است، اظهار داشت: دانشمندانی  از این نسل که نقش مهمی درتاریخ برای احیاء فرهنگ  نبوی و علوی ایفاء کردند، بسیار گسترده است و برای همین برای شناساندن این نقش، تنها به این همایش بسنده نشده؛ بلکه برگزاری همایش علمی سیره امام رضا(ع) مقدمه ای برای همایش های دیگر است.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه گفت: از افتخارات امام رضا(ع) این است که سادات و فرزندان او توانستند فرهنگ اهل بیت(ع) را زنده نگه دارند.

313/40

 

نظر شما