شناسهٔ خبر: 28906666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

13 مرکز بهاران در شهر تهران فعال است

تهران- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: در حال حاضر 13 مرکز بهاران ویژه افراد نجات یافته از مصرف مواد مخدر در شهر تهران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عیسی فرهادی عصر یکشنبه در جلسه مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهر تهران اظهار داشت: افراد معتادی که پس از ترک بدنبال کار و تلاش هستند به مراکز بهاران مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه باید از هر دستگاهی یک نفر در یک مجتمع‌های فوریت های خدمات اجتماعی حضور یابد تصریح کرد: شورای اجتماعی کشور، شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب اسلامی مصوبات‌شان حکم قانون دارد و همه دستگاه‌های عضو باید پیگیر موارد در رفع آسیب‌ها باشند.
فرهادی با بیان اینکه در 2 ماه گذشته بیش از 10 جلسه با اعضای وزارت کشور، استانداری تهران و سایر دستگاه‌ها با موضوع تکدیگری در شهر تهران برگزار کردیم، افزود: انجام کار فرهنگی بسیار ضروری است و اگر این امر بدون مشارکت مردم صورت پذیرد، به سرانجام نمی‌رسد به همین منظور اقدامات را به نحوی آغاز کردیم تا بتوانیم ضمن حضور مردم مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کنیم.
فرماندار تهران ادامه داد: در این راستا طی هماهنگی‌ها با 3 هزار امام جماعت، پایگاه‌های بسیج تهران و دیگر بخش‌های اجرایی مشکلات احصا شدند و قرار شد برای رفع آسیب‌های اجتماعی این افراد با ما همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث تکدیگری تلاش می‌کنیم تا با مردم آموزش دهیم در خیابان‌ها و چهارراه‌ها به افراد ظاهرا نیازمند و متکدی کمکی نکنند که در این راستا صداوسیما با ساخت یک سریال تلویزیونی سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت که در این زمینه باید رسانه ها اقدامات بیشتری انجام دهند.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه شاید برخی افرادی که در خیابان ها حضور دارند متکدی نباشند، تاکید کرد: حضور این افراد در سراسر شهر به صورت باندی است و این افراد تکدیگری را به عنوان شغل انتخاب کردند و به همین منظور حدود 70 درصد از متکدی‌ها افراد بیگانه هستند که اداره اتباع بیگانه باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهد.
وی در ادامه بر برگزاری جلسات با اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: این جلسات در راستای رسیدگی به مشکلات مردمی برگزار شد و در آینده نیز این جلسات به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود.
** 100 سمن با موضوع آسیب های کودکان در شهر تهران فعال است
فرهادی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 سمن با موضوع آسیب های کودکان در شهر تهران فعالیت دارند افزود: طی جلساتی که با مدیران این سمن ها داشتیم، قرار شد هر سازمان مردم نهاد تنها 10 کودک را تحت پوشش قرار دهد و اگر این امر انجام نشود از اقدام آن سازمان جلوگیری خواهد شد.
به گفته وی؛ سمن‌ها باید به صورت جدی دنبال شوند و بابت مبالغی که از شهرداری دریافت کرده‌اند توضیحاتی ارائه دهند.
فرماندار تهران همچنین از نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره اتباع، قوه قضاییه، جمعت هلال‌احمر خواست که به معرفی و استقرار نمایندگان خود به صورت تمام وقت در مراکز فوریت های خدمات اجتماعی اقدام کنند.
تهرام/7243//1348

نظر شما