شناسهٔ خبر: 28906162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان دومین سوگواره ملی اربعین حسینی منتشر شد

تهران- ایرنا- دومین سوگواره ملی اربعین حسینی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه شهید چمران اهواز به منظور حضور بیشتر دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ حسینی در کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دانشگاهی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره معصومین به ویژه شهدای والا مقام کربلا و حفظ ارزش های نهفته در پیاده روی اربعین از اهداف برگزاری دومین سوگواره ملی اربعین حسینی است.
اختتامیه این جشنواره اسفند ماه سال جاری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند تا تاریخ 10 دی ماه سال جاری، آثار خود را در قالب پایان نامه، شعر، دل نوشته و فیلم کوتاه به نشانی دبیرخانه واقع در دانشگاه شهید چمران اهواز، معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال کنند.
سایت اینترنتی www.arbeen.csu.ac.ir و تلفن 06133330010 الی 19 داخلی 5519 برای ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص دومین سوگواره ملی اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

**حضور نمایندگان دانشگاه UiTM مالزی در دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش دانشگاه شهید بهشتی، هیاتی 4 نفره از دانشگاه یو آی تی ام مالزی با حضور در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با رئیس، معاونین آموزشی و پژوهشی و اعضای هیات علمی این دانشکده دیدار و درباره زمینه های همکاری مشترک و امضای تفاهم نامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
پیش از شروع نشست مذکور که با حضور نمایندگان دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه برگزار گردید، پروفسور رحمت محمد رییس این دانشگاه در جمع اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق به ارائه سخنرانی پرداخت.

**مراسم تجلیل از دانشجویان قهرمان مسابقات آسیایی جاکارتا
مراسم تجلیل از دانشجویان قهرمان مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی و چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در دانشکده علوم ورزشی برگزار شد.
نوید رضایی فرد نایب قهرمانی بسکتبال، شایان قاسمی مقام سوم واترپلو، خانم جعفری قهرمانی کبدی و هانیه رجبی مقام ششم ووشو بازی های آسیایی جاکارتا، پوریا عرفانیان مدال طلای تکواندو، سپهر خدابنده لو مدال طلای شنا، کوشا تیموری مدال طلای کاراته در المپیاد پسران، مائده طهماسبی، مهدیه شبانی، طاهره حضوری، ربا الفصیح و اعضای تیم والیبال دانشگاه که موفق به کسب مدال در المپیاد دختران شده بودند، تقدیر شد.

**جلسه دبیران مناطق دهگانه ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور
به گزارش سازمان امور دانشجویان، جلسه دبیران مناطق دهگانه ورزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دبیران مناطق ورزشی و مسئولان و کارشناسان برگزار شد.
براساس این گزارش، در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف شامل گزارش عملکرد دبیرخانه ها، طرح توسعه همگانی رشته های ورزشی ، فعالیت ها و برنامه های ورزش قهرمانی در شش ماهه دوم سال 97، جشنواره های استانی منطقه ای وهمگانی و ارزیابی عملکرد دبیرخانه های دهگانه، نظرات و پیشنهادات اعضاء ارایه و مقرر شد که دبیرخانه ها نسبت به ارسال تقویم ورزشی نیم سال دوم اقدام لازم را بعمل آورند.
همچنین با همکاری دانشگاه های تابعه هر منطقه نسبت به بازبینی طرح برگزاری جشنواره ورزش همگانی در مناطق ورزشی نظر خواهی گردد و ضمنا دانشگاه در خصوص راه اندازی سامانه توسعه ورزش همگانی تلاش لازم را بعمل آورده و نسبت به برگزاری گرامیداشت هفته تربیت بدنی با شعار دانشجو، مهر، تندرستی و همچنین روز 28 مهر روز پویایی و نشاط در ورزش دانشگاهی و برگزاری جشنواره پاییزه وزمستانه در سطح دانشگاه های منطقه هماهنگی لازم را انجام دهند.

**اولین نشست تخصصی شورای سردبیران نشریات علمی دانشگاه فرهنگیان
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، اولین نشست تخصصی شورای سردبیران با هدف هماهنگ سازی رویه اجرایی نشریات علمی، آشنایی سردبیران جدید با تجربیات سردبیران موفق نشریات دانشگاه، آشنایی با معیار های رتبه بندی نشریات از دیدگاه وزارت علوم و انتخاب نماینده سردبیران برگزار شد.
این جلسه با حضور ریاست دانشگاه فرهنگیان، معاون پژوهشی دانشگاه، مدیرکل اداره نشر و اطلاع رسانی، تعدادی از اعضای حوزه پژوهش و نیز سردبیران نشریات تخصصی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در موضوعات و حوزه های جدید وارد شویم و از موضوعات تکراری برای مقاله نویسی پرهیز کنیم. همچنین، امروزه باید از روش های تحقیق کیفی جدید برای تحقیقات استفاده کرد. روش های تحقیق کیفی متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای مقاله نویسی استفاده کرد و صرفا نباید در روشهای کمی قدیمی توقف داشت.

**ساخت دستگاه فورس اسپینینگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، وحید بذرافشان پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهمیت ساخت دستگاه فورس اسپینینگ گفت: امروزه نانو الیاف پلیمری کاربرد بسیار فراوانی در عرصه صنعتی و تحقیقاتی دارد.
نانو الیاف پلیمری بسیار مورد توجه محققان و صنعتگران در سراسر دنیا قرار گرفته است بطوریکه این دانش روز به روز در حال پیشرفت است. در حال حاضر بیشتر نانو الیاف با دستگاه الکتروریسی تولید می‌شود که این دستگاه علاوه بر تولید بسیار آهسته الیاف، محدودیت‌هایی در حلال اعم از نوع حلال و غلظت محلول نیز دارد.
این محقق دانشگاهی درباره مزایای دستگاه فورس اسپینینگ در زمینه تولید الیاف خاطرنشان کرد: دستگاه فورس اسپینینگ حداقل چهار هزار برابر سرعت تولید نانو الیاف را افزایش داده است و می‌ تواند از محلول‌هایی با غلظت بالا، نانو الیاف را تولید کند.

**9103**1601**

نظر شما