شناسهٔ خبر: 28906024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

امنیت حاکم در ایران نعمتی با ارزش است

آیت الله طه محمدی گفت: امنیت حاکم در ایران نعمت با ارزشی است که باید در همه حال شکرگزار آن باشیم اگر به درستی بخواهیم معنی امنیت موجود را درک کنیم کافی است خود را لحظه ای به جای مردم افغانستان، یمن، سوریه و یا عراق بگذاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار تعدادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به رشادت های مدافعان حریم امنیت کشور خاطر نشان کرد: مهم ترین درس نهضت عاشورا دفاع از حریم دین و فضیلت های انسانی است.

آیت الله طه محمدی دفاع را یک سنت ثابت دانست و گفت: هیچ موجود زنده ای در عالم وجود ندارد که قانون دفاع از خودش را نداشته باشد و این قانون همیشه ثابت و تغییر ناپذیر است.

وی افزود: دفاع در دین مقدس اسلام جزء واجب ترین اعمال محسوب می شود و اگر کسی توانایی دفاع را داشته باشد و این کار را انجام ندهد این انسان در دادگاه الهی محکوم خواهد بود.

امام جمعه همدان به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) دفاع نکردن در برابر ظالم را بسیار نکوهش می کند و می فرماید اگر کسی مورد ظلم واقع شود و با وجود توانایی دفاع این کار را انجام نداد من از آن مظلوم به اندازه ظالم نفرت دارم.

وی دفاع را عملی با ارزش عنوان کرد و گفت: کسی حق ندارد امر دفاع را کوچک بشمارد و از کودک 5 ساله تا افراد سالخورده تا آن جایی که در توانشان است باید برای دفاع از هستی خود در صحنه حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن یادآوری مجاهدت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در تهاجم بی رحمانه صدام که حدود 40 کشور دنیا او را با تمام وجود حمایت می کردند اگر فرزندان عاشورا، مسؤولانه و عاشقانه از حریم دین و انقلاب دفاع نمی کردند خدا می دانست که چه بلایی به سر ما می آمد.

وی ادامه داد: اگر این رشادت ها نبود امروز ایران نیز همانند عراق و سوریه درگیر جنگ با داعشی بود که درجنگ نیابتی آن ها در عراق میلیون ها زن و کودک کشته و آواره شده اند.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: امنیت حاکم در ایران نعمت با ارزشی است که باید در همه حال شکر گزار آن باشیم اگر به درستی بخواهیم معنی امنیت موجود را درک کنیم کافی است خود را لحظه ای به جای مردم افغانستان، یمن، سوریه و یا عراق بگذاریم./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما