شناسهٔ خبر: 28905755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر کشور:

فرهنگ ایثار و شهادت به لایه های مختلف جامعه پیوند زده شود

یاسوج- ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: چنانچه فرهنگ ایثار و شهادت به تمامی لایه ها و حوزه های جامعه از جمله مدرسه سازی، مسجدسازی، اهدای عضو و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم پیوند زده شود تحول آفرین بوده و نتایج مطلوبی به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوندعباسی روز یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تجربه نشان می دهد که ورود فرهنگ ایثار و شهادت به عرصه های مختلف از جمله هوافضا، نانو، ساخت موشک، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی عامل تعالی و پیشرفت کشور در این حوزه ها بوده است.
وی افزود: سیاست های 12 گانه رهبر معظم انقلاب در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1389 ابلاغ شد.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بیان کرد: این سیاست ها جزو دستورالعمل های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد باشد و علاوه بر بومی سازی باید متناسب با ظرفیت هر استان اجرا شوند.
یاوندعباسی عنوان کرد: میزان اعتبارات فرهنگی سالانه دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد احصا و برای هزینه شدن بهتر آن در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصمیم گیری و برنامه ریزی شود.
وی ابراز داشت: عمده ترین وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان های کشور شامل کیفی سازی برگزاری یادواره های شهدا، المان سازی و تطبیق مناظر شهری با الگوهای ایثار، فعال کردن حوزه چاپ و نشر در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، پرهیز از موازی کاری و مقابله با عوامل مخرب این فرهنگ است.
یاوندعباسی گفت: متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای به مسأله مهم المان سازی و تطبیق مناظر شهری با الگوهای ایثار این استان از طریق نصب تندیس و دیگر اقدام های فرهنگی و هنری داشته باشند.
وی اظهار داشت: چنین اقدام مهمی سبب ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نسل جوان و معرفی هر چه بیشتر رشادت های مثال زدنی رزمندگان کشور و استان در دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد شد.
یاوندعباسی افزود: ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان در حال الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران و جانفشانی رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس هستند.
مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور نیز گفت: بخش عمده ای از مشکلات کنونی جامعه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ناشی از نهادینه نشدن مطلوب فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت الاسلام احمد ابطحی اظهار داشت: مردم و مسئولان اجرایی کشور عمل کننده به فرهنگ ناب ایثار و شهادت باشند زیرا در این صورت در کاهش مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذارتر خواهد بود.
وی افزود: تاکنون بخش عمده ای از ظرفیت گسترده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بدون استفاده مانده است.
حجت الاسلام ابطحی بیان کرد: انتظار می رود که متولیان امر و مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور با جدیت بیشتری وارد میدان شده و در راستای تولید محتوا برای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور کمک به ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خرید آمبولانس مورد نیاز برای بیمارستان اعصاب و روان سلمان شهر یاسوج به منظور اعزام جانبازان بستری شده در آن به مراکز درمانی استان و دیگر نقاط کشور از محل اعتبارات ملی پیگیری شود.
جعفر گوهرگانی با اشاره به محدودیت بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تا اواسط آبان امسال نشستی برای تعیین تکلیف وضعیت اشتغال تعدادی از فرزندان شهدای استان تشکیل می شود.
وی افزود: در اعتبارات امسال کهگیلویه و بویراحمد هیچ مبلغی برای موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و افراد تحت تکفل آنها پیش بینی نشده است.
گوهرگانی بیان کرد: تا 2 روز آینده تعداد ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و افراد تحت تکفل آنها که مشمول بیمه تکمیلی هستند به همراه بار مالی اجرای آن در استان مشخص تا چاره اندیشی لازم انجام شود.
وی عنوان کرد: بیمه تکمیلی اقدامی مهم برای بهبود وضعیت درمان ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها بوده و از مصوبات مهر امسال هیأت وزیران است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این سازمان دارای منع قانونی برای تأمین و پرداخت هزینه خرید آمبولانس مورد نیاز بیمارستان اعصاب و روان سلمان شهر یاسوج است.
حسن نوروزی اظهار داشت: بکارگیری 100 فرزند شهید کهگیلویه و بویراحمد با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر آن در دستگاه های اجرایی این استان منوط به صدور مجوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
وی افزود: انتظار می رود که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تلاش، رایزنی و پیگیری لازم برای دریافت این مجوز را انجام دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهمیه امسال این استان برای بکارگیری فرزندان شهدا با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر آن در دستگاه های اجرایی استان 100 نفر است.
سید منصور موسوی اظهار داشت: 54 نفر از این تعداد تاکنون در طرح کارورزی شرکت کرده اند و 46 نفر دیگر نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف می شوند.
وی خواستار همکاری همه جانبه مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه شد.
موسوی افزود: به منظور اعزام جانبازان بستری شده در بیمارستان اعصاب و روان سلمان شهر یاسوج به مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور 2 دستگاه آمبولانس نیاز است.
وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای تأمین یک مورد از این 2 دستگاه آمبولانس قول مساعد داده اند.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد.
7535/1662

نظر شما