شناسهٔ خبر: 28905344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ضربه سنگین یمنی‌ها به نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی

نیرو‌های یمنی در ۲۴ ساعت گذشته با حمله به مواضع نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی، ضربات سنگینی بر آن‌ها وارد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، در حالیکه جنگ یمن در چهارمین سال خود به سر می‌برد و برای عربستان و امارات روند فرسایشی به خود گرفته، عملیات نیرو‌های یمنی به صورت جنگ‌های نا منظم و ایذائی روزانه ادامه دارد.

به نوشته پایگاه خبری موتمر نت، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از پهپاد‌ها و توپخانه و یگان موشکی در ۲۴ ساعت گذشته ضربات سنگینی به نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی وارد کردند.

یک منبع نظامی گفت که نیروی پهپادی و موشکی ساختمان فرماندهی نیرو‌های اماراتی در ساحل غربی یمن در جنوب الحدیده را هدف قرار داده است.

در حمله توپخانه‌ای و زمینی نیرو‌های یمنی در ۱۶ کیلومتری جنوب ساحل غربی نیز چندین نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی از پا در آمدند و ماشین‌آلات جنگی آن‌ها نیز منهدم شد.

طبق این گزارش، در استان مارب و در منطقه «صرواح» نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در دو حمله جداگانه، تلفات جانی و لجستیکی به نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی وارد کردند. در شهرستان «نِهِم» در جنوب صنعاء نیز با کمین نیرو‌های یمنی، سه نیروی ائتلاف کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند و خودرو‌های آن‌ها نیز به غنیمت گرفته شد.

یگان موشکی یمن نیز با یک فروند موشک زلزال ۱، محل حضور نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی را در غزب منطقه «حیران» در استان حجه را هدف قرار داد.

اما در مقابل نیز نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی تلاش داشتند با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، از منطقه «الصوح» در استان «نجران» عربستان، به خاک یمن نفوذ کنند که پس از ساعاتی درگیری، این حمله ناکام ماند. در این حمله چهار ماشین جنگی ائتلاف سعودی-اماراتی منهدم شد.

برچسب‌ها:

نظر شما