شناسهٔ خبر: 28904958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاک سازی کربلا به شهرداری همدان محول شد

همدان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: نظافت عمومی و پاک سازی شهر کربلا به شهرداری همدان محول شده است.

صاحب‌خبر -

وحید علی ضمیر روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد اربعین همدان بیان کرد: با توجه به عملکرد شهرداری همدان در امور شهری، در جمع پنج شهر منتخب برای حضور در عراق قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر این اساس بخش عمده ای از نظافت عمومی و جمع آوری زباله شهر کربلا به عهده شهرداری همدان است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: در این راستا 10 دستگاه خودرو، سه دستگاه کمپرسی سنگین و یک دستگاه بابکت به کربلا اعزام می شوند.
علی ضمیر ادامه داد: علاوه بر خودرو 80 نیرو شهرداری همدان برای ایجاد نظافت عمومی شهر کربلا در این منطقه حضور می یابند.
وی گفت: شهرداری همدان اقدام به آماده سازی مسیر میدان سردار شهید همدانی تا میدان خیبر، تنظیف شهری، نصب المان، تبلیغات محیطی با چاپ و نصب بنر به میزان یک هزار متر مربع برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) کرده است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: فضای تبلیغی خوبی در اختیار دستگاه ها قرار گرفته اما استقبال اندک بوده است.
علی ضمیر بیان کرد: یک ایستگاه صلواتی در محل نمازخانه راه کربلا دایر شده که روز گذشته سه هزار پرس غذا در سه وعده به زائران داده است.
وی آماده سازی بوستان ها و پارک ها، پیش بینی یک گرمابه با پنج دوش، تجهیز سرویس بهداشتی، فعال شدن ستاد برف روبی شهرداری با توجه به احتمال ریزش برف را از اقدام های صورت گرفته برشمرد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان نیز یادآوری کرد: اربعین سال 95 حدود 110 حوادث جاده ای رخ داد که سال گذشته این آمار با روند کاهشی به 82 مورد رسید.
حمید عرفی یگانه افزود: 40 هزار و 480 تخته پتو در سال 95 به زائران تحویل داده شده که در سال گذشته سه هزار و 291 تخته پتو در اختیار زائران قرار گرفت.
وی گفت: کارخانه ای ادامه داد: یک دستگاه آمبولانس به همراه 2 نیروی جمعیت هلال احمر و یک دستگاه تریلی هلال احمر این استان در کربلا مستقر شده اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: تیم درمانی این جمعیت شامل پزشک، امدادگر، تکنسین دارویی و پرستار به عراق اعزام شدند.
عرفی یگانه گفت: هلال احمر همدان دارای 12 پایگاه امداد جاده ای با 65 نفر روز امدادگر است و چهار پست موقت پیش بینی شده است.
وی گفت: یک تیم معاونت امداد اقدام به بازدید از تمامی پایگاه ها و شعب هلال احمر و بررسی میزان آمادگی آنها از نزدیک کرده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: تیم واکنش سریع متشکل از پنج نیرو 24 ساعته در ستاد آماده ارایه کمک هستند.
عرفی یگانه ادامه داد: دوره آموزشی برای 60 تن از افراد حاضر در 20 ایستگاه صلواتی در شهرک شهید مدنی برگزار می شود.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین همدان نیز بیان کرد: این کمیته پس از ابلاغ دستورالعمل نشست هایی برگزار و اقدام به تهیه توصیه های اربعین برای ائمه جماعت، روحانیان مستقر در مساجد و ائمه جمعه استان کرد.
حجت الاسلام علی دشتکی افزود: توصیه های مورد نیاز برای اربعین حسینی در اختیار صدا و سیما مرکز همدان داده شد علاوه بر این برای افراد مستقر در ایستگاه های صلواتی داخل و خارج از کشور محورهای خاص آموزشی تدوین شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: آموزش و هماهنگی با کانون مداحان با هدف تشویق زائران برای اسکان در مساجد صورت گرفته است.
حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: علاوه بر اسکان در حسینیه ها و ایستگاه های صلواتی بسیاری از شهروندان درخواست پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در منزل را دارند که نام نویسی از این افراد صورت گرفته است.
وی نام نویسی مبلغان برای حضور در موکب ها، تشویق حضور مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین، انجام سخنرانی و برگزاری میزگرد درباره اهمیت پیاده روی اربعین، تهیه مستند، نصب تصاویر شهدای مدافع حرم در ایستگاه ها و طرح هر زائر نایب الزیاره یک شهید صورت گرفته است.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین همدان ادامه داد: دفترچه آموزشی ویژه بانوان با محوریت مسایل فرهنگی، اجتماعی و آداب اربعین تهیه شده است.
حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه در روستاهای مسیر زائران پوشش تبلیغی صورت می گیرد افزود: قرار است روحانیان در این روستاها حضور یافته و با دایر کردن ایستگاه هایی زائران را برای اقامه نماز و استراحت به روستا دعوت کنند.
7526/2087

نظر شما