شناسهٔ خبر: 28904615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدان آماده میزبانی زائران اربعین است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: این استان آمادگی لازم برای میزبانی، تسهیل در تردد، ایجاد امنیت ترافیکی و غذایی و سلامت و بهداشت زائران اربعین حسینی را دارد.

صاحب‌خبر -

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد اربعین استان همدان بیان کرد: یکی از برکات اربعین حسینی شکل گیری احساس امنیت، برادری، صفا و صمیمیت بین برادران دینی است.
وی اضافه کرد: این حرکت مردمی از عمق جان و وجود افراد به واسطه عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شکل گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: بنابراین هیچ اقدامی نمی تواند به این حرکت مردمی خدشه ای وارد کند و مردم با تمام توان همانند دهه محرم، تجلی وفاداری به آرمان های امام حسین (ع) را در اربعین به نمایش می گذارند.
شاهرخی ادامه داد: با توجه به خودجوش بودن مراسم اربعین حسینی وظیفه همه نهادها حمایت و پشتیبانی و قرار گرفتن در کنار مردم است.
وی گفت: دستگاه های اجرایی استان همدان باید برای پشتیبانی از این حرکت بزرگ مردمی حضور جدی و فعال داشته باشند. 
معاون استاندار همدان گفت: ستاد اربعین در استانداری همدان شکل گرفته و باید به صورت مستقیم و برخط با دستگاه ها و ستاد حوادث در ارتباط باشد.
شاهرخی تاکید کرد: تمامی مرخصی و ماموریت ها در ایام اربعین لغو است و مدیران دستگاه های اجرایی بدون هماهنگی با ستاد اربعین نباید از استان خارج شوند بلکه این ایام در محل کار حضور داشته باشند.
وی گفت: فراهم کردن زمینه اسکان اضطراری زائران بسیار مهم است و باید علاوه بر مساجد، حسینیه ها از سالن ورزشی مدارس نیز بهره گرفت.
معاون استاندار همدان توصیه کرد: تیم بازرسی اقدام به رصد و بازبینی وضعیت مسیرهای عبوری و خروجی استان، نمازخانه ها، جایگاه های عرضه سوخت، مجتمع های خدماتی رفاهی کند چراکه هرگونه کوتاهی و مشکل قابل پذیرش نیست.
مدیر حج و زیارت همدان نیز گفت: 26 هزاز زائر برای دریافت ویزا در سامانه سماح نام نویسی کردند که 24 هزار و 500 تن موفق به دریافت ویزا شدند.
محسن ساغرچی با بیان اینکه نام نویسی از زائران اربعین ادامه دارد اظهار داشت: به منظور تسهیل در دریافت ویزا امسال دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در همدان مستقر شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز گفت: کمیته زیر ساخت در سه بخش داخل استان، مرز و خارج از کشور مسئولیت هایی را عهده دار است.
علیمردان طالبی افزود: در حوزه درون استانی تمام سالن های ورزشی، مدارس و حسینیه های واقع در مسیر زائران تجهیز شدند.
وی اضافه کرد: این استان آمادگی اسکان اضطراری 10 هزار زائر اباعبدالله الحسین(ع) در هر شبانه روز را دارد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی همدان نیز گفت: با توجه به پیش بینی 45 ایستگاه صلواتی در این استان باید تمامی ملاحظات ترافیکی و امنیتی محل استقرار این ایستگاه ها مدنظر باشد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
سرهنگ خسرو فخری افزود: به منظور تامین امنیت زائران و کاهش تلفات جاده ای 120 نیرو در اختیار انتظامی استان همدان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی برای انجام وظایف خود نیازمند 20 دستگاه خودرو است که تاکنون تنها 2 دستگاه خودرو تامین شده است.
7526/2087

نظر شما