شناسهٔ خبر: 28904607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت نام دوبرابری اصفهانی‌ها و چهارمحالی‌ها در سماح

ثبت نام زائران حسینی از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری نسبت به پارسال، دوبرابر افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ این روزها کمتر کسی است که از اخبار مراسم اربعین امسال مطلع نباشد و شاید خانواده ای نباشد که امسال زائری در این پیاده روی باشکوه و دیدنی نداشته باشد.
به هرحال هرسفری مستلزم جمع آوری مقدمات خاص خود است و اگر این سفر خارجی باشد، یکی از الزامات سفر خارجی داشتن گذرنامه با شش ماه تاریخ اعتبار مانده و روادید خاص کشور مقصد است و این موضوع مهم برای زائران اربعین یک اصل شناخته شده است.
صدور روادید یا همان ویزای عراق در دفاتر کنسولگری این کشور در استان های مشخص شده و استان های مرزی، این روزها سرعت بیشتری گرفته است.
ثبت نام دوبرابری اصفهانی‌ها و چهارمحالی‌ها در سماحشاید کارمندان وزارت خارجه عراق فکر نمی کردند که آمار مشتاقان برای زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام در ایران یکباره افزایش یابد و مجبور باشند بی وقفه برای صدور روادید تلاش کنند.
بطوری که مدیرکل حج و زیارت استان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: پارسال 60هزار نفر از این استان در سامانه سماح ثبت نام و برای اخذ روادید اقدام کردند که این میزان امسال به 123هزار نفر رسید.
اینطور که غلامعلی زاهدی گفته تاکنون 100هزار روادید برای زائران صادر شده و با شرایطی که فراهم است، از فردا 48ساعته مجوز ورود به عراق صادر می شود.

همکاری برادرانه ایرانی ها و دیپلمات های عراقی
ثبت نام دوبرابری اصفهانی‌ها و چهارمحالی‌ها در سماح
محمدرضا قنبری سخنگوی ستاد اربعین استان هم می گوید: همکاری کنسولگری عراق و سازمان حج و زیارت مقرر شد تا تعدادی از کارکنان ایرانی، در صدور روادید به دیپلمات های عراقی کمک کنند و ثبت نام در سامانه سماح هم تا شش روز قبل از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
نخستین بار در کشور؛ همکاری دفاتر خدماتی پلیس+10 ، در کنار دفاتر خدمات زیارتی استان، برای صدور روادید هم خبری بود که اقای قنبری داد.

ثبت نام دوبرابری اصفهانی‌ها و چهارمحالی‌ها در سماحپلیس و دستگاه قضایی در کمین متخلفان

سرهنگ علی شکراللهی، جانشین رییس پلیس فتای استان هم این نکته را یادآور شد که زائران به هیچ عنوان به سایت ها و فضای مجازی در این خصوص اعتماد نکنند و ثبت نام را از سامانه سماح پیگیری کنند.
رییس کل دادگستری استان هم از پلمپ یک دفتر خدمات زیارتی در خصوص صدور روادید جعلی خبر داد.

احمد خسروی وفا ادامه داد: 10نفر متخلف هم در این رابطه دستگیر شده اند.
البته این را هم باید گفت که یکی دیگر از الزامات سفر که باید از طرف دولت و بانک مرکزی پیگیری شود، تأمین ارز یا پول رایج کشور مقصد است که امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور، باید پیشتر برای آن تصمیم گیری می شد.


معاون بانک ملی در مصاحبه باخبرگزاری صدا و سیما گفت: زائران برای تامین دینار عراق می توانند به سایت بانک ملی و یا نرم افزار بله رجوع و حدود 100هزار دینار عراقی معادل 960 هزار تومان خرید و در نقاط پیش بینی شده در ایران و عراق تحویل بگیرند.

خداوند خیر خواه زائر حسین علیه السلام است

حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (علیه السلام) و زیارتش را در دل او مى اندازد.
به نظر می رسد استقبال گرم مردم انقلابی و ولایتمدار از زیارت عتبات عالیات و شرکت در حماسه پرشکوه پیاده روی اربعین، دقت نظر و تصمیم گیری به موقع مسوولان کشور را می طلبد.
میهمان نوازی مردمی و شگفت انگیز عراقی ها هم بر زائران اربعین پوشیده نیست و در شرایط کنونی کشور، انگار ذوق و شوق زیارت حضرت اباعبدالله، در این روزها را طبق آمار منتشر شده بیشتر می کند، تا این حضور، دهان یاوه گویان، تفرقه افکنان و دشمنان داخلی و خارجی را همچون گذشته بربندد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2752748" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2258801/2752748?width=400&height=300"></script></div>
نویسنده و تنظیم کننده: مجید اسماعیلیان دستجردی

نظر شما