شناسهٔ خبر: 28904503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پلاک کوچه شهید منا در قم رونمایی شد

R7854/P1494/S6,62/CT11

پلاک کوچه شهید منا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی زرگریان با حضور مسئولان استانی در قم رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم رونمایی از پلاک کوچه شهید منا حاج علی زرگریان عصر امروز با حضور سید ابراهیم معتمدیان قائم‌مقام شهردار قم و جمعی از فرماندهان، خانواده شهید زرگریان و مسئولان استان در محل زندگی این شهید گران‌قدر در شهرک فاطمیه قم برگزار شد.

در این مراسم  سرهنگ محمدحسن جعفری از فرمانده گردان الرسول(ص) در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در تمام یادواره‌هایی که برای شهدا در سطح شهر برپا می‌شود شهرداری قم نقش پررنگ و چشمگیری دارد.

وی با اشاره به برخی از شهدای شاخص شهرک فاطمیه افزود: شهید احمد کوچکی از شهدای برجسته محله بعثت در دوران دفاع مقدس بوده که علی‌رغم سن و سال نسبتاً بالا مایه انگیزه و الگوی رزمندگان دیگر بود.

جعفری ابراز کرد: حقیقت این بوده مردم محلات پایین‌شهر در طول انقلاب، جنگ تحمیلی و در دوره‌های مختلف بیشترین خدمت و تلاش را در راستای بالندگی کشور داشته و امروز شایسته نیست که در فقر و محرومیت رها شوند.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات شهید زرگریان گفت: این شهید گران‌قدر در دوران جنگ تحمیلی از رزمندگان فداکار و جانبازان گران‌مایه جنگ بوده و در بعد از انقلاب اسلامی نیز همواره به‌عنوان یک روحانی در کاروان‌های زیارتی اقدامات برجسته‌ای انجام داده است.

جعفری ادامه داد: آرامش و امنیت امروز کشور مدیون و مرهون تمام شهدای انقلاب از دوران جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای امنیت و آسایش است، مهم‌ترین اقدامی که امروز برای پاسداری از خون شهدا می‌توان انجام داد این بوده که به وظایف و مسئولیت‌های خود در جایگاه‌های مختلف به نحو احسن عمل کرده و نسبت به وظایف تعریف‌شده بی‌تفاوت نباشیم.

این بیست و دومین برنامه از سلسله برنامه‌های رونمایی از پلاک کوچه  شهدا در شهر قم بوده که همزمان با جشنواره چله سرو برگزارشده و با رونمایی از پلاک چهل شهید گران‌قدر ادامه پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ شهید منا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی زرگریان در حج تمتع سال 94 به همراه 7 هزار نفر دیگر از حاجیان بیت‌الله الحرام در حادثه منا به درجه رفیع شهادت دست‌یافت.

انتهای پیام/ غ

نظر شما