شناسهٔ خبر: 28904431 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان/ کریمی و اکبری در یک قدمی فینال

عزت الله اکبری و علیرضا کریمی به ترتیب با پیروزی مقابل حریفانی از ارمنستان و روسیه به جمع چهار نفر برتر وزن های 79 و 86 کیلوگرم در رقابت های قهرمانی جهان راه یافتند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ ورزشی

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2018 جهان روزهای 28 مهر تا 6 آبان در سالن اسپورت هال بوک شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.
کریمی دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی، امروز (یکشنبه) در دور نخست مبارزه های وزن 92 کیلوگرم ابتدا با نتیجه 10 بر صفر «ریکاردو بائز» از آرژانتین را شکست داد. این آزادکار کرجی تیم ملی در دور دوم موفق شد «شریف شریف اف» کشتی گیر کهنه کار جمهوری آذربایجان و دارنده مدال طلای المپیک و جهان را با نتیجه هفت بر صفر از پیش رو بردارد.
کریمی در این مرحله نیز با پیروزی مقتدرانه 12 بر یک برابر «باتیربک چاکولوف» از روسیه به نیمه نهایی راه یافت تا برای راهیابی به فینال جی دن کاکس دارنده مدال برنز جهان و المپیک از آمریکا را پیش رو داشته باشد.
اکبری نیز در دور نخست وزن 79 کیلوگرم با «جانی بور» دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه با نتیجه 10 بر 2 به پیروزی رسید.
دارنده مدال نقره جهان در کشتی دوم مقابل «سوسوکه تاکاتانی» دارنده مدال نقره جهان از ژاپن در حالی که تا ثانیه های پایانی 2 بر یک از حریف عقب بود موفق شد با خاک کردن حریف در نهایت این مبارزه را 3 بر 2 به سود خود پایان دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.
این آزادکار جویباری تیم ملی در این مرحله نیز «گریگور گریگوریان» از ارمنستان را 7 بر 4 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.
اکبری برای راهیابی به دیدار نهایی این وزن باید با جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان مبارزه کند.
به گزارش ایرنا، رضا اطری و امیرحسین مقصودی نمایندگان وزن های 57 و 65 کیلوگرم ایران نیز امروز از دور مسابقات حذف شدند.
در مبارزات چهار وزن نخست نیز محمدباقر یخکشی، حسن یزدانی و پرویز هادی آزادکاران وزن های 61، 86 و 125 کیلوگرم امشب برای کسب مدال برنز به ترتیب باید به مصاف سه حریف روسی شامل مراد رشیداف، داورن کوراگلیف و آنزو خیزروف بروند.

نظر شما