شناسهٔ خبر: 28903933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

توضیح دانشگاه الزهرا درباره تصرف املاک

منبع: فارس

دانشگاه الزهرا(س) در اطلاعیه‌ای درخصوص اقدامات دانشگاه برای رفع تصرف از املاک دولتی مورد بهره برداری توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه الزهرا(س) در اطلاعیه ای درخصوص اقدامات دانشگاه برای رفع تصرف از املاک دولتی مورد بهره برداری توضیحاتی ارائه کرد.

املاک رفع تصرف شده از قبل از انقلاب به نام دولت بوده است و در سال ۸۲ و به استناد مصوبه هیات وزیران بهره برداری از تمامی شش دانگ از پلاک ثبتی ۱۹۲۵/۷۰ از بهره بردار سابق به دانشگاه الزهرا(س) منتقل شده است. بخشی از ملک مذکور شامل ۱۲ هزار و ۷۶۰ متر مربع خانه های سازمانی است که در تصرف اشخاص حقیقی قرار داشته است.

بعضی از متصرفان کارگران و بازماندگان آنها از دستگاه بهره بردار پیشین بودند که این املاک به عنوان خانه های سازمانی در اختیار آنها قرار گرفته بود و بعضی نیز از طریق غیر قانونی آن را تصرف کرده بودند.

در این ارتباط دعاوی متعددی مبنی بر رفع تصرف علیه ایشان پیش از انتقال بهره برداری املاک به دانشگاه نیز طرح شده بود.

دانشگاه از سال ها قبل اقدام به مذاکره با متصرفین برای تخلیه واحدها کرد اما در نهایت منتج به صدور احکام قطعی خلع ید از سوی مراجع قضایی شد.

بنابراین در اجرای احکام قطعی قضایی، ساکنین باید در مهلت های مقرر واحدهای تصرفی را تخلیه می کردند که تاکنون تعدادی اقدام به تخلیه و تحویل واحدها کرده اند و مواردی که تخلیه نکرده اند، اعمال قانون شده و خواهد شد.

علی رغم آنکه دانشگاه هیچگونه الزام قانونی برای تامین هزینه اسکان متصرفین فاقد مسکن نداشته است اما به دلائل انسانی با کمک خیرین به افرادی که واحدها را تخلیه کرده و تحویل داده اند کمک هزینه مسکن پرداخت کرده است.

نظر شما