شناسهٔ خبر: 28903819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان:

خانه علوم پايه تأسیس می شود/ طراحی المپياد‌های جغرافيا و علوم زمين

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از طراحی و راه‌اندازی طرح خانه علوم پايه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در استان گیلان با بیان اینکه وضع حوزه علوم پایه در کشور خوب نیست، اظهار کرد: طرحی با عنوان خانه علوم پایه برای دانش آموزان متوسطه اول سراسر کشور طراحی شده است.

وی با تأکید بر این مطلب که این طرح مختص استعدادهای درخشان نیست فقط مرکزیت آن با استعدادهای درخشان است، تصریح کرد: این طرح به همه دانش‌آموزان مدارس سرویس می‌دهد و تمام بچه‌هایی که علاقه‌مند به علوم پایه هستند، می‌توانند فعالیت کنند.

مهاجرانی با بیان اینکه باید بستر و فضای استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان را در علوم پایه افزایش دهیم، گفت: باید به الگو سازی، گسترش دانش و ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان کمک کنیم.

وی اظهار کرد: این طرح قرار هست در وزارت علوم مطرح شود و تفاهم‌نامه‌ای هم در این خصوص با دانشگاه‌های علامه، شهید بهشتی و تهران در حال انعقاد است که در راستای تقویت علوم انسانی بهتر کار کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه المپیاد یکی از شاخص‌های مهم ما هست ولی فقط شاخص‌های موفقیت هستند، گفت: همه هدف ما صرفاً تربیت دانش‌آموز المپیادی و مدال آور نیست بلکه مهم‌ترین ارزش، تربیت انسان‌هایی است که دل در گروی میهن اسلامی دارند و استعدادهای خودشان را در ساختن آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکسری المپیاد های جدید مثل المپیاد جغرافیا و علوم زمین در حال طراحی است که در راستای تقویت علوم انسانی است.

مهاجرانی گفت: با یونسکو در خصوص المپیاد سلول‌های بنیادین نیز صحبت کردیم که بتوانیم این رشته نوپا و مهم را به صورت المپیاد جهانی ثبت کنیم و ایران به عنوان دبیرخانه دائمی این رشته معرفی شود.

انتهای پیام/

نظر شما