شناسهٔ خبر: 28903756 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همزمان با هفته سلامت بانوان مطرح شد

دستوالعمل استاندارد آموزش بانوان درباره سرطان پستان تدوین می‌شود

نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

در نشستی با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پایین آمدن سن بروز سرطان پستان، بر آموزش همگانی جهت ارتقای سطح سلامت بانوان و تدوین راهنما و دستورالعمل استاندارد برای آموزش در این راستا تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با پنجمین روز از هفته ملی سلامت بانوان نشستی با حضور دکتر خدادوست معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان و جمعی از مسوولان و صاحب‌نظران در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه جایگاه سلامت بانوان در استحکام نهاد خانواده و جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اشاره به ارتقای سطح آگاهی بانوان در مورد سرطان‌های زنان به ویژه سرطان پستان به عنوان یک امر مهم و ضروری تاکید شد. برای افزایش اثربخشی این آگاهی‌ها باید آموزش‌ها به صورت همگانی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها در سطح جامعه صورت گیرد.

براین اساس مقرر شد به عنوان پایلوت، برنامه آموزش و معاینات بالینی در رابطه با سرطان پستان در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت در سطح شهرستان شمیرانات برای بانوان انجام پذیرد و در صورت موفق بودن طرح در سایر نقاط شهر تهران نیز به اجرا درآید. اجرای موفق این برنامه در گروی هماهنگی و همکاری بین بخشی با تمامی دستگاه‌های ذینفع نظیر شهرداری، فرمانداری و سازمان‌های غیر دولتی است.

در این نشست مقرر شد با تعیین کمیته علمی و اجرایی و تعریف جمعیت هدف برنامه، محتوای علمی برای آموزش بانوان در زمینه سرطان پستان تهیه و تدوین شود. در این مرحله حداقل ۷۰ درصد جامعه هدف باید تحت پوشش برنامه قرار گیرند و موارد نیازمند به پیگیری به سطوح بالاتر برای دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده شوند. همچنین مقرر شد برای ارزیابی اثربخشی برنامه کمیته ارزیاب داخلی و خارجی تعیین شود.

انتهای پیام

نظر شما