شناسهٔ خبر: 28903627 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران در «سینما اربعین»

گروه هنر ــ به مناسبت اربعین حسینی، انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح «سینما سیار» را با عنوان «سینما اربعین» در مرز ایران و عراق و در مسیرهای عبور زائران کربلا برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طیبه فلکیان، معاون امور استان‌ها در انجمن در این‌باره عنوان کرد: «سینما سیار اربعین» توسط انجمن و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در سه ایستگاه در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه از 27 مهرماه تا 7 آبان‌ماه 97 هر روز در دو سانس پذیرای زائران کربلا به عنوان تماشاگر خواهد بود. هماهنگی برگزاری این برنامه توسط ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری ریاست اداره حج و زیارت استان تهران، رئیس اداره ارشاد اسلامی مهران، معاونت فرهنگی سپاه استان خوزستان و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه استان ایلام انجام گرفته است.

فلکیان در ادامه با اشاره به این‌که انجمن، طرح سینما سیار با هدف برآورده ساختن نیازهای شهرستان‌ها و مناطق فاقد سینما برنامه‌ریزی شده و با تجهیزات قابل حمل، فیلم‌های روز سینمای ایران را اکران می‌کند، افزود: برای اجرای برنامه‌ «سینما اربعین» 3 دستگاه سینما سیار به همراه اپراتور و دو نفر از مسئولان ثابت سینما سیار، به منطقه اعزام شده‌اند و با همکاری شهرداری اقدام به برپایی چادرهای با ظرفیت 300 نفر برای پیشگیری از طوفان و گرد و خاک احتمالی شده است؛ البته اولین اکران چزابه به دلیل بادهای شدید و گرد و غبار و عدم امکان برپایی چادر، 29مهرماه انجام می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: دو فیلم «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب»، هر روز در دو سانس بعد از نماز مغرب و عشاء، اکران می‌شوند و تا کنون 800 زائر در 3 سانس، تماشاگر فیلم‌های «سینما اربعین» بوده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما