شناسهٔ خبر: 28903393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهادت راوی کتاب «از جهنم سرد شین تا بهشت ارزنتاک» در سکوت

سیدعلی کاظم داور از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «از جهنم شین تا بهشت ارزنتاک» چندی پیش به شهادت رسید، در حالی که این خبر بازتابی در رسانه‌ها نداشت.

صاحب‌خبر -

شهادت راوی کتاب «از جهنم سرد شین تا بهشت ارزنتاک» در سکوتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید علی کاظم داور از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس چندی پیش به علت عوارض مجروحیت و پس از تحمل سالها درد و رنج مجروحیت در یک سکوت خبری عجیب و غریب به شهادت رسید.

این خبر پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۹ مهرماه) اعلام شد؛ در حالی که این نویسنده و جانباز ۱۲ مهرماه سال جاری به شهادت رسیده بود.

داور که خاطرات خود را در قالب کتابی با عنوان «از جهنم سرد شین تا بهشت ارزنتاک» منتشر کرده بود، از سال‌های ابتدایی حضور در جنگ، خاطرات خود را به صورت روزانه می‌نوشت و بعد از جنگ،‌ در دهه ۸۰ این خاطرات را ویرایش و در قالب کتابی در انتشارات سوره مهر منتشر کرد.

در این اثر از خاطرات دوران کودکی‌ شهید داور تا اولین تجربه حضور وی در جبهه‌های جنوب روایت شده است.

روایت‌هایی از حضور در پادگان سیدالشهدا(ع) و جزایر مینو، والفجر ۹، گردان امیرالمؤمنین(ع) و نیز عملیات والفجر ۴ که به گفته وی طی آن تعدادی از رزمندگان به داخل رود اروند می‌افتند و سرانجام می‌توانند با دعای حضرت یونس(ع) نجات پیدا کنند در این کتاب درج شده است.

او که همچنین سابقه جهاد در خط مقدم مجاهدت در کشورهای لبنان و افغانستان را هم داشته است؛ در عین حال با بی‌توجهی مسئولان فرهنگی و هنری در خصوص انتشار خاطراتش مواجه شده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما