شناسهٔ خبر: 28901936 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد

پرسپولیس _ السد؛ تماشای بازی با بلیت های نجومی

نگاهی به صفحه های تبلیغاتی فضای مجازی نشان می دهد بلیت ها ی بازی پرسپولیس السد بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان تومان هم به فروش می رسند که اختلاف نجومی با قیمت پایه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری شبستان، فروش الکترونیکی بلیت بازی «پرسپولیس – السد» روز گذشته (28 مهرماه آبان مهر) آغاز شد، این فروش کمتر از یکساعت به طول انجامید و پس از آن سایت با پیغام اتمام بلیت بسته شد. همین مسئله بازار سیاه فروش بلیت را پررونق کرد.تنها دو روز به دیدار تیم فوتبال پرسپولیس و السد قطر در رقابت های برگشت لیگ قهرمانان آسیا مانده است هر ساعتی که به این دیدار نزدیک می شود، فروش بلیت در بازار سیاه هم پرونق تر و  گرانتر می شود.

طبق فروش اینترنتی، قیمت بلیت های ورزشگاه آزادی در قسمت جایگاه 35 هزارتومان ، روبه روی جایگاه 30 هزار تومان و برای قسمت های پشت دروازه و طبقه دوم این ورزشگاه نیز مبلغ 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است این در حالی است که در بازار سیاهی که در فضای مجازی به وجود آمده است این بلیت ها چندین برابر گرانتر به فروش می رسند. نگاهی به صفحه های تبلیغاتی فضای مجازی بلیت ها بین 100 هزار تومان تا 2 میلیون تومان تومان هم به فروش می رسند.

فروش بلیت در بازار سیاه از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان

یکی از کسانی که بلیت طبقه دوم که مبلغ 15 هزار تومان است را 120 هزار تومان در شبکه های مجازی به فروش می رساند به خبرنگار شبستان می گوید: سه بلیت طبقه دوم ورزشگاه را  دارم.

او ادامه می دهد: بلیت ها چون اینترنتی هستند، روز بازی با خریدار قرارمی گذارم و با خریدار در یک صف می ایستم، کارت ملی ها را نشان می دهم و بلیت را تحویل گرفته و به خریدار می دهم.  یکی دیگر از فروشنده ها هم  بلیت جایگاه را 500 هزار تومان می فروشد.

یکی از فروشنده ها که بلیت ها را با رقم 2 میلیون تومان به فروش می رساند به خبرنگار شبستان می گوید: دو بلیت را یک میلیون تومان هم می فروشم و پس از واریز پول  کپی کارت ملی را در تلگرام ارسال می کنم و دریافت بلیت با خود خریدار است.

این در حالی است که در سایت فروش بلیت تاکید شده است، «در روز مسابقه تطبیق چهره با کارت ملی انجام می‌شود. لذا دارنده کارت ملی، خود باید به ورزشگاه مراجعه کند و واگذاری کارت ملی، مجاز نبوده و از ورود افراد مذکور، جلوگیری می‌شود.»

در سایت های رایگان تبلیغاتی بازار فروش بلیت پر رونق و قیمت ها متفاوت است، یکی بلیت جایگاه را 2 میلیون گذاشته، دیگری 750 تومان و یکی دیگر به 120 هزار تومان هم راضی شده است.

 

اهالی رسانه در رونق بازار سیاه مقصرند

 

در همین ارتباط، رئیس مسابقات سازمان لیگ خود را مسئول پاسخگویی نمی داند و به خبرنگار شبستان می گوید:باشگاه پرسپولیس باید پاسخگو باشد.

 

اما او معتقد است این رقم های میلیونی را نباید باور کرد و اهالی رسانه را هم مقصر می داند و بیان می کند: بازار سیاه در جام جهانی هم وجود داشت، در برگزاری کنسرت ها هم بازار سیاه وجود دارد، در حوزه فوتبال هم همین طور است، وقتی شما خبرنگاران به این موضوع می پردازید و عنوان می کنید سه میلیون تومان بلیت فروخته می شود، دقیقا همان اهدافی را دنبال می کنید که افراد سودجو می خواهند، بنابراین شما با این کارتان سایت های مربوط را تبلیغ و بازدیدش را افزایش می دهید که خود نقش مهمی در فروش بلیت با قیمت های بالا دارد.

 

فتاحی تصریح می کند: همه ما داریم پول تو جیب یک مشت افرادی می ریزیم که تو این مملکت دارند، پول پارو می کنند مثل کانال های تلگرامی که به اسم هواداران راه اندازی شده است و با انتشار اخبار کذب، هزاران نفر را جذب خود کرده و پول های هنگفتی را در جیب این افراد بی هویت می ریزند.

 

وی خاطرنشان می کند: شما رسانه ها باید به این موضوع بپردازید که مگر چنین چیزی واقعیت دارد؟ تا حالا چه کسی بلیتی با این قیمت خریده، در کل شما نباید به این مسئله بپردازید، سوالتان این باشد که تا حالا چه کسی بلیت 3 میلیونی خریده است تا مردم باور نکنند، وقتی شما به عنوان خبرنگار این سوال را می پرسید از دیگران انتظاری نیست، مثل این می ماند که من بگویم قیمت دلار 50 هزار تومان شده است، آیا کسی باور می کند؟

 

 هواداران با کارت هواداری باید وارد ورزشگاه شوند

 

فتاحی معتقد است، تا وقتی که هواداران با کارت هواداری به ورزشگاه وارد نشوند این مشکلات وجود دارد، هواداران پرسپولیس هم باید کارت هواداری داشته باشند و با این کارت بلیت خود را خریداری کنند، در این صورت کسی نمی تواند به جای فرد دیگری بلیت بخرد.

 

او از بین رفتن بازار سیاه نا امید است و می گوید: مگر می شود بازار سیاه را از بین برد. جام جهانی با آن عظمت و تدابیر امنیتی که داشت باز هم چنین مشکلاتی  به وجود امد.

فتاحی بیان می کند: این اتفاقاتی که اکنون در فوتبال ما رخ می دهد 20 سال پیش در باشگاه های بزرگ دنیا رخ داده است، ولی آنها فرهنگسازی کرده و درمانش را پیدا کردند. هرچند ما نمی خواهیم تجربه آنها را تکرار کنیم، ولی باید از راهکارهای آنها استفاده کنیم.

 

فتاحی با بیان اینکه اولین اقدام ارایه کارت هواداری به تماشاگران است، تصریح کرد: وقتی تماشاگران کارت هواداری داشته باشند، می توانند بلیت سالیانه خود را بخرند و کسی هم نمی تواند به جای دیگری بلیطی تهیه کند.

 

تدابیر لازم برای بازی پرسپولیس- السد

 

رئیس مسابقات سازمان لیگ با بیان اینکه تدابیر لازم برای بازی روز سه شنبه( اول آبان ماه) پرسپولیس با السد اتخاذ شده است، بیان می کند: امیدواریم هواداران با رعایت قوانین و شئونات رفتاری، تیم محبوب خود را تشویق کرده و پرسپولیس هم با پیروزی از میدان خارج شود.

 

فتاحی با بیان اینکه بازی پرسپولیس با السد با ریسک بالا است و درجه بندی دارد، می گوید: کلیه دستگاه های امدادی و امنیتی از جمله اورژانس، ‌آتش نشانی و نیروی انتظامی با تمام قوا تدابیر لازم را اتخاذ کرده و در ورزشگاه آزادی مستقر می شوند.

 

 

نظر شما