شناسهٔ خبر: 28900342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ادعای تاج؛ واکنش وزارت ورزش

صاحب‌خبر -

آرمان- بعد از اصرار دولت و مجلس به رعایت قانون منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته، فدراسیون فوتبال که رئیس و برخی معاونان آن شامل این قانون بودند در کانون توجه قرار گرفت. در روزهای اخیر صحبت‌ها و واکنش‌هایی در این خصوص مطرح شد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تدارکات تیم‌ملی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، زمین مجاور مرکز ملی فوتبال به‌صورت رسمی تحویل فدراسیون فوتبال شد. وی افزود: به‌زودی عملیات احداث ساختمان جدید فدراسیون فوتبال توسط این فدراسیون،فیفا و وزارت ورزش و جوانان آغاز خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث بازنشستگی در فدراسیون فوتبال عنوان کرد: برای چندمین بار توضیح می‌دهم که هیچ کس فراتر از قانون نیست و اجرای قانون برای همه لازم است. درباره بحث بازنشستگی هم با توجه به مباحث قبلی بار دیگر اشاره می‌کنم در صورتیکه این قانون مشمول فدراسیون شود و فدراسیون دستگاه دولتی تلقی گردد که به موجب مصوبه مجلس تشکیل شده این مصوبه اجرا خواهد شد. البته لازم به توضیح است فدراسیون فوتبال موظف به اجرای اساسنامه خود نیز است. وی درباره قرارداد با کارلوس کی‌روش گفت: قرارداد کارلوس کی‌روش قطعا منعقد شده و تا جام ملت‌های آسیا ادامه دارد و در حال انجام است. رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت مالی این فدراسیون و تاثیر مشکلات ارزی بر آن اظهار داشت: همانطور که می‌دانید ۷۵ درصد هزینه‌های فدراسیون ارزی است چون تیم‌های ملی را به‌صورت مکرر به میدان‌های بین‌المللی می‌فرستیم. طبیعی است که تنها ۲۵ درصد از هزینه‌های فدراسیون ریالی است. به همین دلیل افزایش نرخ ارز، فشار سنگینی به فدراسیون فوتبال وارد کرده است. تاج در پایان گفت: تداوم تهیه ارز از بازار آزاد مشکل‌ساز شده است. هنوز برخی پاداش‌های مصوب برای تیم‌های ملی پرداخت نشده و این موضوع مشکلات جدی را برای فوتبال به‌همراه داشته است.

بررسی مدارک تاج!

مدیر کل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۰ تا ۱۲ رئیس فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی هستند که باید قبل از ۲۴ آبان‌ماه مسئولیت خود را به سرپرست‌ها واگذار کنند. سید محمدشروین اسبقیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در وزارت ورزش و جوانان کمیسیونی شکل گرفته تا سوابق و پرونده‌های مربوط به روسای فدراسیون‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا اگر رئیس فدراسیونی مشمول قانون بازنشستگی باشد قبل از ۲۴ ماه آبان ماه تعیین تکلیف شود. وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ رئیس فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی هستند، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان در روزهای گذشته حکم سرپرست چهار فدراسیون را صادر کردند تا براساس آن سرپرستان فدراسیون‌های ناشنوایان، قایقرانی، هاکی و چوگان مشخص شود. مدیر کل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد ضرب‌العجل تعیین شده برای ترک روسای فدراسیون‌های بازنشسته از مناصب‌شان، بیان کرد: طی هفته‌های آینده سرپرستان ۶ تا ۸ فدراسیون نیز توسط وزیر ورزش معرفی خواهند شد تا تعیین تکلیف نهایی در این زمینه به برگزاری مجامع و انتخاب روسای فدراسیون‌های جدید منجر شود. اسبقیان در مورد رئیس فدراسیون فوتبال و بازنشستگی وی گفت: رئیس فدراسیون فوتبال سوابق ایثارگری دارد و مدارک او در حال بررسی است و اگر مشمول قانون بازنشستگی شود، تابع قانون خواهد بود. وی افزود: ما به احترام روسای پرتلاشی که به مقام بازنشستگی می‌رسند و مدال‌آوری فدراسیون‌های موفق قصد داریم تا در یک مراسم از این روسای موفق و توانمند تجلیل کنیم.

تکذیبه وزارت ورزش؟!

این گفت‌وگو در حالی منتشر شد که روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در موضوع قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، آقای اسبقیان مدیر کل امور فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان از فردی نام نبرده و یا تاکیدی بر ماندن و رفتن فرد خاصی نداشته و تنها در پاسخ به خبرنگاران محترم، کلیات قانون و شرایط و قواعد اجرای آن را بازگو کرده که امری روشن و بدیهی است. لذا سایر نقل قول‌های منتسب به مدیر کل امور فدراسیون‌های ورزشی در ارتباط با آقای تاج ریاست فدراسیون فوتبال و دیگر روسای فدراسیون ورزشی، خارج از توضیحات یاد شده، تکذیب می‌شود.

جوانگرایی؟!

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۴۵ سال است که رویدادهای ورزشی ایران را پیگیری می‌کند، گفت: به مرور نسل جدید هم وارد مدیریت ورزش هم می‌شوند. مسعود سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ۴۵ سال است که رویدادهای ورزشی ایران را پیگیری می‌کند،گفت: اطلاعات ملکه ذهن من شده و ورزش را همیشه جدی پیگیری می‌کردم. او در پاسخ به این سوال که آیا ورزش می‌کند یا خیر؟ گفت: من در هفته ۳ تا ۴ جلسه ورزش می‌کنم و بیشتر تمرینات تنیس و شنا را انجام می‌دهم. البته من یک راکت تنیس دارم که معمولا در هفته بازی می‌کنم. وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌های تعمیر و مرمت استادیوم آزادی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است یا خیر؟ اظهار کرد: این هزینه‌ها بر عهده وزارت است، یک تیم اجرایی هم از شرکت توسعه گذاشتیم. امیدوارم شرایط برای بازی فینال هم مهیا شود و انشاءا... یک جشن ۱۰۰ هزار نفری بگیریم و نماینده ایران هم به موفقیت برسد. سلطانی‌فر که با «رادیو تهران» سخن می‌گفت درباره جوانگرایی در بخش مدیران ورزشی گفت: ما جوانگرایی را از زمانی که کار را در دست گرفتیم شروع شد. در فدراسیون هم افرادی را داشتیم که ۳۰ سال رئیس فدراسیون بودند ولی یک رئیس جوان گذاشتیم. در ادارات کل هم این کار را انجام دادیم. به مرور نسل جدید هم وارد مدیریت ورزش هم می‌شوند. وی درباره اینکه فدراسیون فوتبال و والیبال هم شامل این جوانگرایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: ما قانون را تحت هر شرایطی اجرا می‌کنیم.

نظر شما