شناسهٔ خبر: 28900277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رهبري با سند الگوي 50 ساله پيشرفت اقتدار نظام را نشان دادند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيام سند الگوي 50 ساله اسلامي ايراني پيشرفت، اقتدار نظام اسلامي را به دنيا نشان دادند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم روز يکشنبه در شوراي سياست گذاري و برنامه ريزي بزرگداشت 13 آبان و بزرگداشت سي و نهمين سالگرد علامه قاضي طباطبايي افزود: رهبر معظم انقلاب با صدور اين پيام نشان دادند که تعبيرهاي آمريکا در خصوص 40 سالگي انقلاب اسلامي دروغ است، زيرا نظام براي 50 سال آينده کشور برنامه ريزي مي شود.
وي با بيان اينکه در چهلمين سال انقلاب اين پيام در بين مردم و مسوولان اميد ايجاد کرد، اظهار داشت: در برخي موارد مشکلات اقتصادي جامعه چنان بيان مي شود که در بين مردم نسبت به آينده نااميدي ايجاد مي شود.
امام جمعه تبريز با بيان اينکه ايجاد نااميدي در بين مردم از ترفندهاي زمان حاضر دشمنان نظام اسلامي است، يادآوري کرد: رهبر معظم انقلاب با اين پيام خواستند اعتماد مردم را نسبت به نظام بيشتر کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکيد بر لزوم بزرگداشت با عظمت 40 سالگي انقلاب ادامه داد: اين برنامه ها را تنها نبايد به چراغاني خيابان ها و پخش شيريني خلاصه کرد بلکه بايد مديران نهادها و ادارات دولتي خدمات و دستاوردهاي 40 ساله خود را به مردم بيان کنند.
وي با اشاره به پيشرفت هاي کشور در عرصه هاي مختلف از جمله صنعت، صادرات، توليد، ورزش، علم و فناوري و خدمات به برکت انقلاب اسلامي گفت: وقتي دستاوردهاي انقلاب تبيين نمي شود، دشمن با سوءاستفاده از اين وضعيت خدمات نظام را زير سوال مي برد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: مديران هر نهاد، سازمان و اداره اي بايد در حيطه وظايف خود خدمات 40 ساله سازمان خود را به مردم تبيين کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهميت 13 آبان و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني يادآوري کرد: با توجه به تحريم ها و جنگ اقتصادي آمريکا عليه جمهوري اسلامي راهپيمايي 13 آبان امسال بايد پررنگ تر از سال هاي گذشته برگزار شود.
وي گفت: اقشار مختلف مردم بايد در کنار دانش آموزان و دانشجويان در اين روز تاريخي و حرکت انقلابي شرکت کنند، زيرا دشمن همه حرکات و رفتار ما را رصد مي کند.
امام جمعه تبريز با تاکيد بر ضرورت برگزاري باشکوه بزرگداشت سالگرد علامه قاضي طباطبايي به عنوان اولين شهيد محراب گفت: نقش اين شهيد در پيروزي انقلاب در منطقه آذربايجان تحت عنوان «خميني آذربايجان» بي بديل بود و محور انقلاب در اين منطقه به شمار مي رفت.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: وي در تامين امنيت شهر، جلوگيري از خروج اسلحه از پادگان هاي نيروهاي مسلح، هدايت راهپيمايي ها، برگزاري مراسم تاسوعا و عاشوراي آن سال و هدايت مردم، بازار و دانشگاه نقش به سزايي ايفا مي کرد.
استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با بيان اينکه امسال قرار است برنامه هاي دهه فجر با محوريت 40 سالگي انقلاب برگزار شود، گفت: در اين دهه بايد دستاوردهاي 40 ساله نهادها، سازمان ها و ادارات به مردم به ويژه نسل جوان بيان شود.
مجيد خدابخش افزود: دستاوردها و عملکرد سازمان ها پس از پيروزي انقلاب بايد با روند توسعه رژيم شاه و ساير ممالک مقايسه و دستاوردهاي قابل دفاع نظام در عرصه هاي مختلف در قالب هنر، عدد و رقم بيان شود.
وي با اشاره به اهميت 13 آبان از ابعاد مختلف و تاکيد بر حضور پرسنل ادارات در اين راهپيمايي، اظهار داشت: برنامه هاي اين روز بايد به بهانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب با استفاده از ابتکارهاي جديد برگزار شود.
خدابخش، شهيد قاضي طباطبايي را انساني وارسته و مبارز قبل از انقلاب دانست و ادامه داد: آثار اين شهيد بايد تهيه و چاپ و در برنامه هاي مختلف به عنوان کالاي فرهنگي به ميهمانان هديه شود.
رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به فعاليت هاي ارزشمند شهيد علامه طباطبايي در دوران اوايل انقلاب گفت: اين شهيد در آن دوران مردم استان را هدايت مي کرد و با خون خود نهال انقلاب را آبياري و چهره نفاق را برملا کرد.
حجت الاسلام حسين تقي زاده با تاکيد بر ضرورت برگزاري باشکوه سي و نهمين سالگرد شهادت علامه طباطبايي افزود: شايسته است هر سال يکي از آثار پرمحتواي اين شهيد براي استفاده نسل جوان چاپ شود.
وي با اشاره به چهلمين سال گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: با توجه به جنگ مهم اقتصادي و رواني دشمن عليه نظام اسلامي بايد همه اقشار جامعه با تمام توان کوبنده تر از گذشته در راهپيمايي 13 آبان و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني شرکت کنند.
در اين جلسه مقرر رشد امسال يکي از کتاب هاي شهيد علامه قاضي طباطبايي در حدود يک هزار نسخه چاپ، اقدام لازم براي توسعه محوطه آرامگاه اين شهيد انجام و سال آينده کنگره بزرگداشت اين شهيد برگزار شود.
8023/518
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما